h1

Over Sint-Jacobsschelpen, koriander en sigaren

13 december 2007

Ik ben met mijn gat in de boter gevallen wat het labo betreft waar ik terecht gekomen ben. De mensen waarmee ik werk houden van goed gezelschap, een lekker glas wijn en lekker eten. Met als gevolg dat we vorige week zonder reden midden op de dag in het labo champagne hebben gedronken en kaviaar hebben gegeten. De kaviaar was een kadootje dat de Iraanse van haar thuisland had meegebracht toen ze daar haar familie opgezocht had. De champagne was een kadootje van de prof. En zo hebben we nummertje 93 van de lijst ook weer gehad.

Vandaag zijn we in Waterloo naar een poepchique restaurant geweest. Hoe we daar juist terecht kwamen en wie dat in godsnaam betaalde is me nog steeds niet helemaal duidelijk, maar genoten hebben we. Na een heerlijk knolseldersoepje kregen we het voorgerecht voorgeschoteld: verse Sint-Jacobsschelpen en kabeljauw met koriander. Dat ik noch Sint-Jacobsschelpen noch koriander lust hebben we vooral heel erg hard verzwegen. Het hoofdgerecht – gevulde fazant – en het nagerecht – ijs van salie en warme vijgen – was gigantisch lekker. Het hele gedoe was net een tikkeltje te chique voor mij – beeld je pretty woman in die haar uiterste best doet niét op te vallen in het restaurant – maar het was een zeer aangename ervaring en stiekem heeft het toch wel iets, de dames die zoals het volgens de etiquette hoort telkens eerst bediend worden , de soep die in een piepklein tasje geserveerd wordt en de heren die na de maaltijd hun sigaar roken.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

