h1

Over studenten

30 september 2008

Steken van jaloezie voel ik, wanneer ze voorbijrijden. Studenten met nu nog een onwennige blik in hun ogen. Met hun mapje van Leuven in de hand. Of we die en die straat weten liggen. Ze haasten zich naar alle lessen want goede voornemens werden gemaakt. Drinken ‘s avonds pinten en gaan dansen, maar staan ‘s ochtends ook paraat om hun gloednieuwe cursussen in ontvangst te nemen. Ze schrijven zich in voor workshops, lessen en practica. Staan in de GB aan te schuiven met vlees en groentjes. Bellen iedere week naar mama en papa om te vertellen hoe het is. Noteren braaf notities in hun cursussen, proberen hun nieuwe markeerstiften uit.

Maar de onwennige blik zal in geen tijd veranderen in ogen die blaken van zelfvertrouwen. Cursussen liggen op hun boekenplanken stof te vergaren. Examens zijn nu nog onbestaande. ‘s Avonds drinken ze nog meer pinten en gaan ze nog langer dansen, om ‘s ochtends de lessen te skippen.  In de GB enkel pizza’s in hun mandje en de frituurbaas kent hen bij naam. ‘s Nachts worden er kebabkes gestoken. Afsluitende feestjes in verschillende café’s. Jongens versieren meisjes, meisjes dansen te uitdagend. Kussen in de menigte. Wanhopig namen proberen te onthouden. ‘s Ochtends met een houten kop naar de verplichte practica.

En ik mis het allemaal stiekem wel een beetje.

7 reacties

  1. Inderdaad…


  2. I know the feeling… Ik zou geen seconde twijfelen mocht ik het allemaal nog eens overdoen.


  3. Same here!
    K zou het direct terug doen, zonder twijfel!


  4. ik ook!!!!


  5. Ik ben ergens toch blij dat ik geen eerstejaar meer ben.

    But then again, wil ik nog wel een hele tijd student zijn. :)


  6. oleee fuiven maar. wat een mooie tijd.
    drinken, experimenteren.
    ik voel me zo geil wanneer ik eraan terugdenk.


  7. Een _kaartje_ van Leuven ;-)
    Jep, waarisdentijd?



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 35 andere volgers

