h1

Over een jaar

23 mei 2011

Over precies een jaar kom ik hier nog eens kijken en lees ik dit alles en ga ik denken, wat ben ik blij dat dié periode gedaan is. Over precies een jaar kom ik hier nog eens kijken en ga ik slechts weemoed voelen, terugdenkend aan deze periode. Weemoed, en geluk, geluk om alles wat dan wel is wat nu nog niet is. Over precies een jaar gaat alles heel anders zijn. Ik voel dat. Ik weet dat. Het moét.

Ik hoor het vaak, en ik geloof het zelf ook: iedereen heeft wel eens een mindere periode, maar eens erdoor, ben je sterker en beter gewapend tegen de rest van de grote boze wereld.

Het voelt een beetje als een moeras, of als zo’n groot luchtkasteel op het water. Je probeert aan de overkant te geraken, maar hoe’n grotere passen je zet, hoe dieper je zakt en hoe meer je wankelt.

Het gaat niet zo heel goed met me de laatste tijd, lieve mensen. Maar ik doe mijn best.

16 reacties

  1. Het voelt ook als een afscheid tot over een jaar. Hopelijk is het dat niet en kan je ons gewoon verblijden met positievere berichtjes uit jouw leven! Succes met de stapsgewijze veranderingen.


  2. Het moet. En het zal.
    Veel sterkte van hieruit, komt goed. Komt echt goed. Ooit.


  3. @smiley: ik neem geen afscheid hoor.


  4. heel heel heel knuffels…
    Ik ken het gevoel… Alleen dreef mijn reusachtige matras op het meer steeds verder van de overkant weg… :-(

    Roep als je erover wil babbelen of je hart wil luchten. Ik duim…


  5. Ik ken het gevoel maar al te goed. Ik vrees ook dat het iets onoverkomelijks is, zelfs meerdere keren in je leven.

    Blijf je hart luchten en probeer je op te trekken aan de positieve dingen in je leven. Achter elke donkere wolk zit wel een klein beetje zonlicht.

    Dikke knuffel!


  6. En dat is het enige wat je kan doen: je best. Niet opgeven, doorspartelen.


  7. Een jaar is snel voorbij. Ik ben benieuwd! Zoals Tess al zei, denk vooral aan de positieve dingen.


  8. Ook ik ken dat gevoel… Maar hey, na regen komt ALTIJD zonneschijn!

    Dikke knuffel


  9. Tomorrow’s another day, echt waar.

    Ook van mij nen dikke knuffel!


  10. Ik kom jou zaterdag zo’n enorm dikke knuffel geven en laat je de hele dag niet meer los!!
    xxx


  11. lieve Lime,

    in de natuur is er wisseling van seizoenen, ook in een mensenleven is dat zo. De lente is maar mogelijk als er eerst herfst en winter was. Periodes waarin het niet zo goed gaat zijn de voorlopers van groei en verandering. Heel veel sterkte en vertrouw op je natuur !


  12. Sterkte.


  13. Hoi Lime, ik kwam gewoon eens langs omdat ik aan je moest denken en me afvroeg hoe het momenteel met jou ging en met je mama en met je oma. Ik wens jullie een mooie zomer toe na deze winter


  14. Oh Kato, I’m right there with you, quite literally. All we can do is keep on keeping on. You are so honest in your blog,,, it makes me miss you so much. At least I know what you’re doing now :)


  15. [...] zei het u in mei al, dat 2011 niet mijn jaar zou zijn. Mei is best wel vroeg, eigenlijk, achteraf gezien. Maar ik voelde het, ik wist het. [...]


  16. [...] Wel een beetje voorzichtig, en veel hout vasthouden, want ge weet nooit hoe iets dat mooi begint kan eindigen. [...]



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 37 andere volgers

