h1

Twee maanden

14 juli 2013

Balen, zwaar balen.

Vrienden die op reis vertrekken. Collega’s die over vakantie praten. Mensen die dutjes doen in het gras in het stadspark. Sangria op terrasjes in de zon. Witte wijn en rosé. Uit eten. Zwembaden. Zon. BBQ’s. Zomerzonnige foto’s op facebook.

Ik zit op een klein kamertje onder het dak achter mijn computerscherm. Links van mij stapels en stapels papier. Rechts van mij afwisselend cola zero, water en koffie. De helft van de tijd werk ik aan mijn tekst of lees ik wetenschappelijke artikels, de helft van de tijd zit ik nukkig te balen. De velux boven mijn hoofd staat open maar door de waterdamp in het glas kan ik niet eens de blauwe lucht buiten zien. Strontvelux, denk ik dan. Strontzomer. Strontvakantie.

Het is afzien.

Overdag werken, ‘s avonds thuiskomen en verder werken. In het weekend werken. Met mondjesmaat van de zomer genieten, maar altijd met dat ene in je hoofd zitten.

Nog een dikke twee maanden en ik ben er van af. Nog twee maanden.

 

7 reacties

  1. Kan je wetenschappelijke artikels niet buiten lezen? Op een bankje in de zon?
    Heel veel succes ermee in ieder geval. Ik heb ook geen vakantie als het een troost kan zijn.


  2. Veel succes ermee!


  3. Kop op en succes!


  4. Ik ken het gevoel maar al te goed, maar de beloning als je nu doorzet zal des te groter zijn. Nog twee maanden op de tanden bijten. Je kan het!


  5. Doctoraat nog steeds niet – ??? Grrr!


  6. Achteraf ga je heel trots zijn op jezelf! En dubbel en dik genieten! Succes!


  7. Zoals yab al zei: het is hard, maar de beloning is het zeker waard! Goed doorzetten, en je zal er sterker uitkomen. Wij steunen je!



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 32 andere volgers

