h1

Over kaalkoppen en thesissen

25 augustus 2013

Overdag probeer ik er wakker en geconcentreerd uit te zien op mijn werk. Tegenwoordig gaat dat vooral gepaard met koude douches ‘s ochtends, veel deo & een zomers parfum en een aantal laagjes make-up en liters koffie.

‘s Avonds gooi ik alle make-up eraf, stap ik in m’n joggingbroek en een gemakkelijk T-shirt en zit ik nog een aantal uren achter mijn bureautje.

Ik ben verward en vergeet dingen. Ik ben er met m’n hoofd niet meer bij. Ik ben aan teveel dingen tegelijk aan het denken – piekeren – waardoor ik niet meer fatsoenlijk kan focussen op één iets tegelijk. Daar waar het in het begin nog grappig was (ik die overenthousiast zwaaide naar iemand van wie ik dacht dat het mijn broer was – maar hij was het niet) tot al iets-minder-grappig-in-het-begin-maar-dan-toch-nog-hard-gelachen (ik die per ongeluk mijn liefs hoofd  kaal schoor ipv op stand 12mm van het opzetstuk) tot kei-hard-beginnen-huilen-niets-grappigs-aan (ik die in mijn thesis zie dat er een hele grote Word-auto-opmaak-blunder in staat. Terwijl de 65 gedrukte exemplaren net naast mij lagen te blinken).

Dat van mijn liefs kale hoofd was ècht per ongeluk (ook al gelooft niet iedereen mij) en de tranen prikten in mijn ogen maar dat was vooral van het verschieten en van het lachen (mijn lief ziét er overigens niet uit met een kaal hoofd – hij kon zo in een brochure voor Kom Op Tegen Kanker). Zijn eerste reactie was ‘nu moet ik met een muts gaan werken!’ maar 35°C was toch net iets te warm voor een eerste hipsterpoging. We hebben nog even gedacht om de kale ‘race-strook’ die ik oorspronkelijk geschoren had te spiegelen aan de andere kant van het hoofd, maar dan toch maar besloten om ineens voor de korte pijn te gaan en alles af te scheren.

Dat van mijn thesis was echter huilen met grote snikken en vele vele tranen. Ik snap het dan ook niet. Ik kan er niet bij met mijn hoofd: zeker 6 keer nagelezen en het niet gezien hebben. Hoe kan zoiets mij – MIJ? – overkomen? Ik die zelfs met een meetlat na mat of alle paginanummers wel op de juiste plaats stonden. Ik ben ongelofelijk boos op mezelf en kan het mij moeilijk vergeven. Het komt wel in orde, het moét in orde komen, maar het is weer maar een druppel in de al overvolle emmer.

Nog een dikke maand…

 

9 reacties

  1. Het lijkt me logisch om over je eigen fouten te lezen, daar mag je echt niet van wakker liggen. En ik heb ook al eens met een kaalgeschoren hoofd mogen rondlopen ;-)


  2. Het is altijd een goed idee om andere mensen naar je tekst te laten kijken, want zelf kijk je typisch over dat soort fouten heen omdat je te vertrouwd bent met de tekst. Ik wil dit gerust doen, mocht dit nog nodig zijn.

    En ach, haar groeit snel genoeg. Al ben ik wel erg nieuwsgierig om foto’s te zien van je vriend zonder haar. ;-)


  3. ik volg je blog al even en ik heb zelf de combinatie werken en studeren vanaf de zijlijn aanschouwd bij mijn vriend (hoewel, eigenlijk zat ik er middenin, want we wonen samen en ik beleefde de examens enzo evengoed). Het ging om een tweede diploma, hij heeft er tijdskrediet, ouderschapsverlof en betaald/onbetaald verlof voor genomen. We zijn beperkt op vakantie/uitstap gegaan omdat hij moest studeren of examens had of een thesis moest afwerken of om werk van zijn job af te werken. Maar in juli heeft hij het diploma behaald, na ongeveer 7 jaar werken en studeren te combineren.

    Nog een maand ‘afzien’ kom op!!


  4. Het haar groeit wel terug, en dat papier wordt wel gerecycleerd. No worries!

    ps: limeblogt.be werkt niet meer? volgens dns.be staat de domeinnaam in quarantaine… factuur vergeten betalen?


  5. @tjoep: factuur niet willen betalen :-) Heb ooit die domeinnaam kado gekregen van iemand, maar was dus maar tijdelijk. http://www.limeblogt.wordpress.com is ook niet mis ;-)


  6. Als jij er hebt overgelezen, dan zal de helft van je lezers er ook wel over lezen. En het is logisch dat 12 uur per dag werken stress en emoties ophoopt. Nog 1 maand, en dan hopelijk een hele goei vakantie. Ik duim voor jou!


  7. Kop op! Nog even volhouden … Weet dat er miljoenen blog-volgers u zeer hard aan ‘t steunen zijn :).

    Alle gekheid op een stokje, zoals je in een van je vorige berichten schreef: alles komt goed en terug.

    En geloof me, mijn vrouw heeft mij ook eens een 0.8mm coup aangesmeerd terwijl het 3mm moest zijn. Pijnlijke blunder, maar op 2 weken was de achterstand al weggewerkt :).


  8. misschien had je een Corrector nodig


  9. Ik zou de typ- en stijlfouten uit mijn doctoraat ook de kost niet willen geven. Het blijft het werk v



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 33 andere volgers

