h1

Duimt u even mee

22 september 2013

Ik zie de seizoenen passeren door het dakraam. De lange lange winter die maar bleef duren, de chauffage die tikte en de vele tassen koffie die mij omringden. Ik las artikels, schreef de laatste woorden aan mijn thesis manuscript en antwoordde op vragen van de thesis advisory committee. En plots was toen die warmte dan daar. Zo warm dat ik regelmatig water op mezelf verstoof en ramen vooraan en achteraan openzette in de hoop dat een zeldzame bries mij wat verkoeling kon bezorgen. De koffie werd vervangen door grote glazen water met ijsblokjes in. Ik las nog meer artikels en liet mijn thesis printen (60 exemplaren + 15 gecorrigeerde exemplaren). Tijdens het lezen van het zoveelste artikel moet daar plots de herfst het land binnen gestrompeld zijn, want ik keek op en ik zag dat het regende, het water kletste tegen mijn dakraam. De chauffage werd voor de eerste keer weer opgezet en toen ik het getik van de buizen hoorde besefte ik pas echt dat ik hier al drie seizoenen zit, achter mijn bureautje, in een wanhopige poging om dit doctoraat tot een goed einde te brengen.

Als u mij later vraagt wat ik mij herinner van die mooie zomer van 2013, kan ik slechts twee momenten voor de geest halen: een heerlijke namiddag en zomeravond doorgebracht met een handvol vrienden in Antwerpen, van de gelato factory tot de burgerij tot de zomer van antwerpen (wat heb ik toen genoten!) en de trouw van de nicht van mijn lief. Daarbuiten zijn er enkel de vele eenzame uren die ik naast mijn full-time job doorbracht achter mijn bureautje, omringd door stapels en stapels papier.

Ik hoop dat het het allemaal waard geweest is. Het moet het allemaal waard zijn.

Eind volgende week is het zover. Op dit moment kan ik nog steeds niet geloven dat hier inderdaad een einde aan zal komen. Eerst zien en dan geloven.

Maar toch: duimt u ondertussen even mee.

5 reacties

  1. Mijn duimen doen mee!


  2. Achteraf zal je merken dat het het ook echt waard is geweest! Ik heb het een paar jaar geleden ook zelf meegemaakt, en nu ben ik nog steeds blij dat ik heb doorgezet.
    Dus, nog even op je tanden bijten en dan mag je de draad weer oppikken waar je ‘m achterliet en weer genieten van vrije avonden zonder je schuldig te voelen…!


  3. Heel veel succes Kato!
    En dat getik moet je een keer oplossen door de verwarming te ontluchten want anders gaat ge de helft aan energie in verwarmde lucht ipv water steken de komende winter ;-) (hebben datzelfde probleem thuis dus ook :-))


  4. Hoi Kato, en weet je al wat meer mbt je thesis?
    Grt


  5. Binnenkort is het winter. Het eerste seizoen met doctoraatstitel, als teken van volharding, hoop en moed?



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

