h1

Het leven post-PhD

8 december 2013

Jullie hebben een update te goed.

Er is maar één reden voor de veel te lange radiostilte: ik geniet met volle teugen van het leven. Alles is mooier, alles is leuker, alles smaakt beter en alles ruikt beter nu mijn Grote Persoonlijke Trauma voorgoed achter mij ligt. Een trauma was het zeker – ik schrijf er later nog wel eens over –  en ik heb gemerkt dat er maar één remedie is om dat trauma te verwerken: het zo snel mogelijk vergeten.

Over de dag zelf schrijf ik later ook nog wel eens, maar nu alvast een update van het leven Post-PhD.

* Lekker eten om de PhD te vieren. Een aantal keer lekker eten om de PhD te vieren! Van high-end (een zalig goed tweesterrenrestaurant met de ouders en schoonouders), tot erg goedkoop (een klein gezellig restaurantje met mijn lief alleen waar we op onszelf klonken) tot nogmaals high-end met vrienden. Omdat het mag.

* een weekendje weg. Slapen in een bruidssuite, gewoon, omdat we het verdienden (we als in ik en mijn lief, die minstens even hard heeft afgezien als mij tijdens de laatste zware maanden).

* Kaartjes, veel kaartjes, van vrienden en familie. Veel gelukwensen, van iedereen. Een feestje, met vrienden en familie. Met veel lachen en een paar traantjes van geluk.

* Desperate housewives (ik had een lijstje opgesteld ‘wat ik wil doen na mijn PhD’ – en een Desperate Housewives marathon stond er tussen. The Killing is de volgende. Hoe zalig is het om op een zondagmiddag niets te moeten doen en alles wat je wilt te mogen.)

*Tijd met mijn lief doorbengen.

*Balletjes in de Ikea. Rondslenteren door ‘t stad. Mijn ouders opzoeken. Mijn schoonouders opzoeken. Boeken lezen. Naar de film. Fietsen. Onze kelder samen kunnen afwerken. Thee gaan drinken. Shoppen. Alles op’t gemak en zonder haast noch schuldgevoel.

* Vliegticketten boeken voor onze volgende reis die er sneller zal zijn dan we beseffen: Januari, Florida. De eerste reis waarop ik niet minstens één keer in paniek wakker zal schieten ‘s nachts met het besef dat ik, eens terug thuis, weer achter mijn bureautje moet kruipen. Ik kijk er zo zo naar uit.

2 reacties

  1. Geniet ervan, je hebt het verdiend!


  2. Ik hoopte al zoiets, telkens ik hier kwam piepen of er een update was. Ik voel alle stress zo van het scherm glijden. Geniet!



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 34 andere volgers

