h1

Over GSM’s en onbereikbaarheid

23 augustus 2007

Toen ik maandagmorgen de trein in stapte voelde ik al dat er iets niet klopte. Ik ging zitten en voelde aan mijn water dat er iets niet pluis was. Het eerste wat ik doe als ik een trein instap is kijken hoe laat het is om te zien hoe lang het nog duurt voor de trein vertrekt. En dat doe ik al jarenlang op mijn GSM wegens geen horloge hebbend. Zelfs nu ik een zeer hip en mooi horloge heb heb ik nog de gewoonte op mijn GSM te kijken als ik het uur wil weten. Maar dus, die GSM. Die was er niet. Vergeten. Een zachte “Oh.” uitbrengend voelde ik me plots heel erg alleen en heel erg onbereikbaar. De keren dat ik telefoon krijg per week zijn op twee handen te tellen en ik ben nu niet echt een persoon die men in noodgevallen opbelt, maar toch. De mogelijkheid dat je elk moment telefoon kan krijgen en het feit dat je elk moment bereikbaar bent voor eendert wie, dat stemt me altijd gerust. Met de GSM in de hand voel ik mij verbonden met het ganse land. Of zoiets.

Heel erg raar hoe naakt je je kan voelen zonder GSM.

6 reacties

  1. Hihi. Ken het gevoel. Ben over ’t algemeen ook ni zo populair (nu iets meer wegens vriendje ;)) maar toch, die gsm moet in de buurt zijn!


  2. Ja, als mensen mij zouden vragen: wat mag er niet ontbreken in je handtas, is het eerste wat ik opnoem waarschijnlijk ook mijn gsm, ook al gaat die maar 1 keer per week af. Mijn gsm is gewoon mijn favoriete tijddoder: spelletjes, kijken hoe laat het is, sms-jes zenden,… en af en toe bellen.
    groetjes


  3. Ik gebruik mijn gsm ook al jaren als horloge. Echte horloges overleefden niet lang genoeg rond mijn pols. Ook ik ben niet zo heel erg populair als het op telefoontjes en berichtjes aankomt, maar toch is het eerste wat ik dan doe als ik thuiskom die gsm checken. En dan kan ik uiteraard meestal constateren dat ik geen berichtjes of telefoontjes ontvangen heb …


  4. Hoe we onze jeugd zijn doorgekomen zonder. ’t blijft een wonder ;-)


  5. ik heb het zelfde gevoel als ik mijn portefeuille vergeet.


  6. Daar heb ik nu eens geen last van sie. Ik wil niet constant bereikbaar zijn.
    Ik heb wel graag een gsm bij als ik met de auto rij, zodat ik toch iemand kan bel als ik eens in panne sta. En ik gebruik het ook als uurwerk. maar voor de rest… Als ik in de buurt ergens te voet naartoe ga, dan is de kans heel groot dat ik mijn gsm vergeet.
    En het is dan ook een gsm van het werk, als mijn werk zou zeggen dat ze de gsm terug willen, dan zou ik er gene zelf voor in de plaats kopen.

    Prettig weekend
    Kim



Geef een reactie

