h1

Extreme makeover: Bicycle edition

2 september 2007

Ik ben ervan overtuigd dat als je met een felgekleurde fiets rondrijdt in Leuven, de kans dat hij gepikt wordt aanzienlijk kleiner is. Ikzelf heb vier jaar lang in Leuven rondgereden op een fluogeel/groen-achtige fiets, en hij is nooit gestolen geweest. Een ander gevolg van die felle kleur was dat iedereen zijn fiets altijd rond de mijne neerzette opdat ze hun eigen fiets gemakkelijker zouden kunnen terugvinden. Waardoor ik natuurlijk altijd overal als laatste moest vertrekken (lame excuse, lame excuse *grijns*).

Dat ik mijn fiets in zo’n felle kleur geschilderd had simpelweg om mijn fiets zelf te kunnen terugvinden (mijn niet-bestaande oriëntatiegevoel betekent ook dat ik me nooit herinner waar juist ik mijn fiets heb neergezet), zwijgen we stil.

Toen het moment gekomen was dat mijn fiets bedankt werd voor zijn bewezen diensten en hij te steel werd gezet in het centrum van Leuven, heeft het – houd u vast – 4 (vier!!) weken geduurd eer hij weg was.

Volgend academiejaar heb ik echter een nieuwe fiets nodig. Tweede-, derde- of vierdehands wordt voor het gemak ook als nieuw beschouwd. Een nieuwe fiets had ik deze zomer al op de kop kunnen tikken, enkel voor het felle kleurtje moest nog gezorgd worden. En daarom werd dit weekend het Extreme makeover: Bicycle edition – weekend!

Voor:

fiets - voor

Na:

fiets - na

_______________________________________

Making of:

 fiets - tijdens2 fiets - tijdens1 fiets1 fiets2  

12 reacties

  1. Nadat fiets 1 na zowat anderhalve week in Gent werd gestolen, schafte ik mij fiets 2 aan. Ik bewerkte die net als jij: hij werd pikzwart met zilveren bollen en is daarna effectief nooit meer gestolen.

    Na mijn schoolcarrière ging hij naar mijn nichtje, die toen in Leuven begon. En ze fietst er (na drie jaar) ook nog altijd op rond.

    Een fietsmetamorfose helpt dus effectief!


  2. Ha, das een goede tip. Hij ziet er trouwens leuk uit.


  3. ik vind dat krantenpapier op die spaken nog wel hip! hang ze terug! :D
    en als ik u eens zie fietsen zal ik eens hysterisch wuiven ofzo, dan heb je meteen ook al je awkward moment van de dag gehad ;)


  4. Gewéldig :) Uw versie is de schoonste :)


  5. Super hoor!!!! Hij ziet er echt fantastisch uit :D
    Ik zou de mijne ook willen schilderen, maar als ik écht leerkracht wordt, dan hou ik hem toch maar iets eenvoudiger…

    Alhoewel ;-)


  6. Over mijn biesieklette heerst een fel-oranje kleurtje. Vooral dan om hem terug te vinden als alle lichaamsfuncties net iets minder werken…
    Stelen doen ze dat inderdaad ook niet.

    ps: ik bewonder je afdekkunst. Al betreft het hier wel een deftige fiets die wat respect verdient.


  7. Dat is echt dus niets met wat je hier in Amsterdam soms ziet. Maar het is wel leuk en opvallend. :)


  8. coole kleur!
    de mijne is ook geschilderd en nooit gepikt, het helpt echt dus :)
    maar toen ik ermee naar de fietsenmaker ging en hij effe naar mijn fiets ging kijken om het merk enzo op te schrijven, vond hij niks… ’t is dan maar “blauw met bloemekes” geworden :)


  9. Ik ga mijn fiets ook supercool schilderen (als het er eindelijk eens van komt – ik heb de verf al drie jaar staan ofzo…) maar ik ga hier lekker niet verklappen hoe, of er gaat nog iemand met het idee lopen voor ik het zelf heb toegepast!


  10. […] naar aanleiding van het fietsenspotten dat Daphné gedaan heeft: iedereen die me herkent aan mijn fiets èn mij aanspreekt krijgt een pintje. Beloofd […]


  11. […] laten uitdelen. Hopen dat ie geen scrupules begint te krijgen. Eerst kreeg hij een ganse blogpost alhier – om hem te introduceren – en een tweetal weken geleden dook hij plots hier […]


  12. ik blijf rood en zwart



Geef een reactie

