h1

Over piekeren en waterkokers

5 september 2007

Elke avond lig ik wakker. Uren lig ik te piekeren over vanalles en nog wat. Over belangrijke en minder belangrijke dingen. Over de start van mijn doctoraat. Over mijn kot. Over mogelijke vriendjes en De Liefde. Over welke weegschaal ik nu zou kopen – de goedkope versie of de iets duurdere? Over welke waterkoker de beste is. Over mijn loon. Over de voorbereidingen die ik moet treffen eer ik kan beginnen werken. Over alles. Alles.

Ik kijk zo uit naar het einde van dit jaar, wanneer alles – hopelijk – terug op zijn pootjes terecht gekomen is. Wanneer ik na een dag werken thuis kan komen in mijn eigen kamer. Wanneer ik terug de ganse week door in de omgeving van mijn vrienden kan zijn in Leuven. Wanneer ik me niet meer zo afgesloten van de wereld zal voelen. Wanneer ik weer bijles kan geven en ik – wedermaals hopelijk – financieel onafhankelijk zal zijn van mijn ouders.

Het wordt tijd om volwassen te worden, me dunkt.

4 reacties

  1. Bwah, volwassen worden is nodig, maar nog altijd met een speelse toets, nietwaar? ;)


  2. Dat is de leeftijd, vermoed ik zo…
    Ik ben echt blij dat ik hier op kot zit voor m’n thesis nu, ipv alleen thuis, opgesloten en verlaten…

    Liefs


  3. Ik hoop met je mee dat het snel het einde van het jaar is! Dan is mijn stage bijna gedaan, dan nadert het huwelijk, en gaan badeendje en ik samenwonen!!!!


  4. volwassen worden is voor oude mensen :-) ik denk dat ik het nooit zal worden.



Geef een reactie

