h1

Doctoraat. Mijn doctoraat.

7 september 2007

Zoals je tussen de lijnen door misschien al wel kon lezen in mijn vorige berichtjes, heb ik dus inderdaad een doctoraatsplaats gevonden te Leuven. Een professor van het Centrum voor Moleculaire en Vasculaire Biologie heeft besloten me een kans te geven en me onder zijn hoede te nemen.

Ik ben uiterst, uiterst gelukkig met deze kans en zal er dus ook alles aan doen om mijn onderzoek in goede banen te leiden en mooie resultaten af te leveren. Maandag 17 september mag ik beginnen werken, en tot dan kan ik me bezig houden met het lezen van reviews, artikels en boeken over het onderwerp. Niet gemakkelijk, niet gemakkelijk. Hopelijk geraak ik vlug ingewerkt en kan ik snel mijn steentje aan het onderzoek bijdragen.

Toch moet ik ook zeggen dat ik me niet helemaal gerust zal voelen totdat ik mijn contract met de KUL getekend heb. Misschien moet ik wat optimistischer zijn over zo’n dingen, maar wegens een tegenvaller twee jaar geleden kàn ik niet anders dan een beetje sceptisch/achterdochtig/realistisch (schrappen wat niet past) staan tov zo’n dingen. Het moment dat ik daadwerkelijk aan de slag kan gaan in het labo. Het moment dat ik mijn contract zal kunnen ondertekenen. Het moment dat mijn eerste loon gestort wordt. Die drie keren gaat er een gigantische last van mijn schouders vallen, dat kan ik u nu al vertellen. En dan pas ga ik ten volle beseffen dat ik ècht aan mijn doctoraat begonnen ben. Mijn doctoraat waar ik al zo lang van droom.

4 reacties

  1. Proficiat met je doctoraatsplaats. De aanhouder wint. Zorg nu maar dat dat contract ondertekent raakt, de rest volgt vanzelf.


  2. Toch alvast proficiat!


  3. Ik gun het je van harte! Veel succes!


  4. ik snap je wel, hoor. zolang je je contract niet hebt, is het nog niet 100% zeker, eh. maar ik wens je alvast n dikke proficiat met die 99%. ;)



Geef een reactie

