h1

Over mannen en afspraakjes

11 september 2007

Station Antwerpen-Centraal, iets voor vier uur in de namiddag. Lime zit op een bankje wat te bladeren in een tijdschrift, wachtend op haar trein die een uur later pas zal toekomen. Vanuit haar ooghoek ziet ze een ietwat onverzorgd uitziende man op haar afkomen. Zoals alleen een vrouw dat kan neemt ze hem heel snel in zich op. Lange bruine stoffen regenjas, zijn haren doorheen alsof hij zich heeft moeten haasten. 35 à 40 jaar oud. Plots draait hij zich terug om en keert op zijn stappen terug. Hij zegt iets tegen zichzelf, loopt wat zoekend rond om vervolgens toch terug te keren en zich richting Lime te begeven. Hij spreekt haar aan, maar zijn nederlands is zo slecht dat ze na herhaaldelijk vragen pas begrijpt wat hij wilt weten. “België of Nederland?” Een beetje verbaasd vertelt ze hem dat dit België is.
Een hoop gemompel komt uit zijn mond en lijkt het alsof hij niet uit zijn woorden geraakt. Na een tijdje kan Lime er toch iets uit opmaken: de woorden ‘afspraakje’, ‘dame’, ‘blond’ en ‘halflang haar’ komen ter sprake. Dan pas ziet ze de bescheiden bos bloemen gewikkeld in bruin papier die de man vast heeft.
En dan valt haar frank.
“Sorry mijnheer, ik denk dat u zich vergist. Ik vrees dat u met iemand anders afgesproken heeft.”

En nu vraag ik mij af of “België of Nederland” misschien een code-vraag was. En vraag ik mij af wat er gebeurd was had ik “Nederland” geantwoord.

3 reacties

  1. Nu maak je mij ook curieus, vraag me af of er echt iets anders zou gebeurd zijn *-) Was het een knappen? :p

    En die blender!!!! SUPER! Als ik en mijn badeendje gaan samenwonen, koop ik zeker ook zo’n exemplaar!


  2. hihi :) zalig seg :p die man moet zich kei hard hebben geschaamd, ocharme, wie weet hoeveel moeite het hem gekost heeft om naar daar te komen :p wel super grappig :)

    DIkke knuffel en geniet nog van je laatste daagjes verlof :p

    liefs
    Marleen


  3. in dat geval had je t nie verder kunne vertelle denk k

    mssch kende ie haar enkel via msn en had em nog gene foto van haar

    of via een sms heen-en-weer conversatie, je weet wel van die opwindende berichtekes

    owel liep hij gewoon wa rond tot er een onschuldig slachtoffer ja zegt, bv junks die wa geld nodig ebbe

    tja missch konde ze wel gratis gaan eten mee em

    t is wel een eel straf verhaal



Geef een reactie

