h1

Vier jaar toekomst aan een zijden draadje

16 september 2007

Het gaat niet meer. Ik ben op. Op van de zenuwen. Op van de stress.

Net wanneer zowat alles in orde is voor mijn doctoraat krijg ik te horen dat de faculteit zelf er problemen van maakt dat ik geen onderscheiding gehaald heb. Alles was (is) in orde: het onderwerp, mijn promotor en copromotoren, de financiering, … en dan blijkt dat ik misschien geen toelating zal krijgen van de faculteit om een doctoraat te starten. De persoon die mij deze toelating moet geven is volgende week een ganse week weg, waardoor het nog minstens een week zal duren eer ik iets meer weet.

Maar ondertussen start ik maandag wel met werken. In het ergste geval is het dus mogelijk dat ik een tweetal weken aan het werk ben en dan te horen krijg dat ik moet stoppen. En wat dan? Ik mag er niet aan denken. Vier jaar toekomst die aan een zijden draadje hangt, het is een verschrikkelijk gevoel.

Maar waar ik het meeste mee in zit: het is zo’n fijn labo daar, zo’n mooi onderwerp, zo’n vriendelijke mensen. Ik wil niets liever dan daar de komende vier jaar spenderen en mijn uiterste best doen om mooie resultaten te halen en een steentje bij te dragen aan het onderzoek aldaar. Nee, zelfs geen steentje: een gigantische rots. Ik wil deel uitmaken van de onderzoeksgroep daar. Ik wil één van hen zijn. Ik wil wetenschapper zijn.

Oh God, alsjeblieft, laat deze keer het geluk aan mijn kant staan.

9 reacties

  1. Ik zal een kaarske branden, echt…!


  2. Ooooooh, ik duim verschrikkelijk hard mee!!! Wat een klote streek!


  3. Oh my, wat een spanning, wat een horror! Ik duim duim duim tot mijn tenen er vanaf vallen!!


  4. aiaiai. Ik hoop dat je de toestemming zal krijgen hoor. Ik duim voor je.

    Groetjes
    Kim


  5. Blijf erin geloven! Hopelijk komt het snel in orde en kan je hier binnenkort glimlachend op terugkijken…
    Succes!


  6. *duimduimduim*


  7. Ik duim superhard voor je!!!


  8. een vriendin wou ook per se ergens op bepaalde plaats werken. als je niet aangenomen word, ga dan bij de kuisploeg zei ik, dan werk je ook in die bureau en dienst.

    hopelijk nemen ze je aan


  9. Goede moed!



Geef een reactie

