h1

Het nieuwe academiejaar

23 september 2007

Leuven zoemt en zindert. Het aantal reizigers richting Leuven stijgt gestaag, parkeerplaatsen worden nog schaarser dan voordien. Hier en daar hoor je muziek door een openstaand raam, elders staan er nog auto’s op straat, koffer open en mama of papa die zoon- of dochterliefs spullen mee helpt uitladen. De affiches voor de eerste feestjes hangen al op, afspraken worden gemaakt. De laatste dagen van de kermis betekenen meteen de eerste van het nieuwe academiejaar. Zelfs de zon kwam vandaag piepen naar de toestromende studenten.

Morgen begint het weer: straatlawaai, gestolen fietsen, fietsers die met teveel naasteen rijden zodat je niet meer kan passeren, merken dat je niet meer aan je fiets kan omdat er 30 anderen tegenaan gezet zijn, nachtelijke feestvierders, je onderbuur die zijn muziek veel te luid zet, kotgenoten die hun afwas niet doen, ellenlange wachtrijen in de alma tijdens de spitsuren. And I just love it!

6 reacties

  1. damn, ik mis mijn kot nu wel als ik dat hier zo lees…


  2. en ik wou dat ik op kot zat…maar student zijn op zich is heerlijk!


  3. Van die fiets gesproken: kan het dat ik die ben tegengekomen in de buurt van de ring (om je adres niet online te plaatsen) ?
    Zo’n opvallende fiets heeft z’n voor en nadelen!
    Ik zag hem, keek een keer, twee keer dichter, een derde keer voor de zekerheid, en glimlachte :-)
    Jij zag mij in de les, ewel ik zag uwen fiets!


  4. @ Daphné: idd, dat zal die fiets wel geweest zijn :)


  5. ha de rijen in den alma, ben er zelfs nog gaan eten als werkende mens toen ik nog in Leuven was, tot ze keer op ker de studetenkaarten begone te vragen de mijne dateerde toen uit 2000 en was al drie jaar over tijd vanaf toen: zelf beginnen koken :-)
    hoe leer je nieuwe mensen kennen: niet op café ja blijft toch gewoon bij je eigen gropeje stan: vrijwillgerswerk? vereniging? blogmeetings? :p
    werkte allemaal bij mij


  6. […] going to be a beautiful day. « Het nieuwe academiejaar Over labmeetings en proffen zoenen […]



Geef een reactie

