h1

Over labmeetings en proffen zoenen

26 september 2007

Ik weet nog steeds niet of ik me als doctoraatsstudent al dan niet als predoctoraatsstudent mag/moet inschrijven aan de universiteit, maar ondertussen ben ik al wel een dikke tien dagen aan het werk in het labo. De mensen met wie ik moet werken zijn uiterst vriendelijk en aangenaam, het labo zelf is piekfijn in orde en het onderwerp uiterst interessant. Vandaag hadden we de eerste echte labmeeting met de postdocs (mensen die na hun doctoraat nog in het labo blijven werken) en de doctoraatsstudenten (zijnde mezelf en nog een ander meisje) en de professor natuurlijk. Alles gebeurde in het engels omdat de meesten franstalig zijn en niet voldoende nederlands kunnen om een vergadering vlot te laten verlopen, en mijn frans is te behaard. Om het zacht uit te drukken. 

Op een gegeven moment zei de prof ‘We are scientists.’ Mijn hart maakte een sprongetje van vreugde en in stilte kon ik de prof wel zoenen. Dat laatste heb ik toch maar wijselijk gelaten.

Mijn contract met de KULeuven is vandaag ook getekend, ik ben dus officieel personeel aan de KUL. Toen de prof zijn handtekening eronder zette, maakte mijn hart zijn tweede sprongetje van de dag. De prof zoenen heb ik deze keer ook maar gelaten.

10 reacties

  1. Overal goed nieuws, tmoet die volle maan zijn!


  2. proficiat!!!


  3. jipie :-) Supertevreden voor je!!!! :-)


  4. proficiat, eh!! fijn als de dingen lopen zoals je hoopt dat ze lopen. :) geniet ervan.


  5. En laat weten hoe het is om personeel te zijn van de K.U.Leuven. ;) Het is iets dat ik na mijn studies ook wel eventueel zou willen zijn. :D


  6. Het kan zijn dat het hier ergens vermeld staat (en het mij ontgaat), maar in welk labo werk je nu en welk onderzoek doe je eigenlijk? Proficiat met je ‘handtekening plaatsen’. Gezien het tijdsstip waarop, geen iwt-fellow dus…


  7. […] * De prof die je komt feliciteren omdat je toegelaten bent tot het doctoraatsprogramma. […]


  8. Waaaaah, proficiaat met da’ doctoraatsdinges, eindelijk!


  9. Ah, sjit, verkeerde knop gedrukt … dus verkeerd gepost … dedju.


  10. […] een beetje voorzichtig, en veel hout vasthouden, want ge weet nooit hoe iets dat mooi begint kan […]



Geef een reactie

