h1

Over bijna flauwvallen

2 oktober 2007

Maandagochtend, ongeveer 11.00. Ik sta met een muis in mijn handen in het labo. Plots wordt alles licht in mijn hoofd. “Stel je niet aan”, dacht ik nog. “Houd je sterk, straks denkt iedereen dat je bang bent van muizen”. Enkele momenten later kon mijn trots me niet meer schelen, “Misschien toch maar even zeggen dat ik niet goed word.” dacht ik bij mezelf. Ik voelde het bloed pijlsnel wegtrekken uit mijn hoofd.

En toen werd alles zwart voor mijn ogen. Ik hoorde mezelf zeggen dat ik even naar buiten moest. Een andere collega heeft me naar mijn bureau gebracht en een glas koud water en een suikerklontje gebracht dat ik al bibberend naar binnen werkte. Ik heb me wel tien maal geëxcuseerd. Na een kwartiertje voelde ik me al een heel stuk beter. De rest van de dag wat pips geweest, maar al bij al ging het nog wel. Ik ben nog nooit flauwgevallen, en wat me nog het meest dwars zit van allemaal is dat iedereen zegt “dat ze het wel begrijpen”, “muizen en bloed en zo”. En ik maar uitleggen dat ik al eerder met muizen gewerkt heb en ècht wel tegen bloed kan. Ik kijk elke keer begot hoé ze juist de naald in mijn arm steken als ik bloed ga geven.
“Ja maar toch, we begrijpen het hoor.”

Vandaag nog steeds een duizelig gevoel in mijn hoofd telkens ik rechtstond van mijn stoel. Misschien binnenkort toch maar eens een algemene check-up laten doen.

9 reacties

  1. Vooral eens zeer lang en goed diep slapen en je bent zo weer de oude… of beter jonge ;o)


  2. beetje last van lage bloeddruk ofzo? Misschien heb je iets te veel bloed zien wegvloeien door een naald in uw arm :-p


  3. toch maar best eventjes laten checken…Mss wel oververmoeid ofzo iets… en als je t nog eens voelt, direct zeggen!
    dikke dikke knuffel

    Marleen


  4. Oeioei! Laat je maar snel es onderzoeken :-)
    Maar als ik goed nadenk over het lezen van je blogje; je bent de laatste tijd zo druk in de weer geweest met alles, het heeft waarschijnlijk gewoon te maken met de ontlading dat alles nu – eindelijk – in orde is…

    Groetjes en beterschap! :-)


  5. Klinkt inderdaad als lage bloeddruk. Toch maar best eens laten nakijken. Better safe than sorry.


  6. Een paar maand geleden ook meegemaakt. Ik had een operatie ondergaan, en er moesten op verschillende plaatsen draadjes weggehaald worden. De gevoeligste plaatsen deden me niets, maar mijn buik… Wel, toen ik van de tafel kwam, ben ik regelrecht de diepte ingegaan… Had het nog nooit meegemaakt…

    Leuk om je terug te kunnen lezen :)


  7. Toch eens even laten checken hé meid!

    liefs


  8. Dat zou’k toch ook doen, even een check up, kan nooit kwaad. Misschien moet je meer ijzer eten ofzo (niet dat ik er verstand van heb hoor, ik broebel maar wat). Verschietachtig hé, zo flauwvallen, niet?


  9. Misschien heb je wel te lang moeten rechtstaan? In een dergelijke situatie kan flauwvallen wel eens voorkomen.
    Of anders stip je voor jezelf maar een optie uit dit lijstje aan:
    – Gebrek aan slaap en rust;
    – Stress;
    – Gebrekkige fysieke conditie;
    – Te weinig zoutgebruik;
    – Slechte luchtcirculatie, zuurstofgebrek en drukte;
    – Overslaan van het ontbijt, waardoor een relatief bloedsuikertekort ontstaat;
    – Alcoholgebruik de avond tevoren, waardoor een zouttekort ontstaat wegens meer zoutverlies dan zoutinname;
    – Overdreven gebruik van sommige producten, zoals koffie, cola, nicotine en stimulerende middelen.



Geef een reactie

