h1

Like sand through the hourglass, so are the days of our lives.

6 oktober 2007

De tijd vliegt. De tijd glipt door mijn handen, raast me voorbij zonder dat ik het zelf doorheb. Maandag, dinsdag, donderdag, zaterdag. Waar waren woensdag en vrijdag? Gepasseerd. Alles passeert. Veel te snel. Ik ben nu drie weken bezig in het labo, een kleine maand al! Uren gaan voorbij, avonden vliegen. Vrije tijd lijkt onbestaande. Werken, lezen, mensen zien, fiets, bus en trein nemen, onderweg zijn. Altijd maar onderweg. Zelfs als je nergens heen moet.

Ook al ging de serie DOOL zelf zò traag vooruit dat je gerust een paar maanden lang elke aflevering kon overslaan en alsnog met het grootste gemak kon volgen, ze hadden het zo juist: “Like sand through the hourglass, so are the days of our lives.”

Ondertussen weet ik dat ik 23 oktober voor de doctoraatscommissie zal moeten verschijnen. Ik zal in het labo kunnen blijven werken, dat is zo goed als zeker. Maar op 23 oktober wordt beslist of ik een doctoraat mag starten of niet. Duimen nog even in de lucht houden dus.

Geef een reactie

