h1

Dingen die grappig zijn

9 oktober 2007

– Diegenen die regelmatig in ’t stad komen (ja, Antwerpen, en neen, ik duld geen opmerkingen over het feit dat ik dat ’t stad noem) zullen al wel gemerkt hebben dat het aantal mannenbeelden dat tegen de O.L.V.-kathedraal staat vier is, met een standaarddeviatie van één. Heel regelmatig staat er immers een man tussen, je kent ze wel, mannen die zo’n beeld uitbeelden en daar dan geld voor hopen te krijgen. Nu is de man die daar staat wel héél goed: je ziet het verschil echt niet tussen hem en de andere beelden. Tenzij het waait.

Maar wat nog hilarischer is is om die man tijdens zijn pauze doodstil te zien zitten op een terrasje met een cola voor zijn fake gebeeldhouwde neus. Ik heb nog nooit zo’n spijt gehad dat ik mijn camera niet bij had.

De lunatics gisterenavond, die wederom schitterende impro wisten te brengen. Koen als lunatic en Geert als MC, een mens heeft niet meer nodig voor een geslaagde avond.

Neveneffecten, die de lunatics opvolgden. Het was de tweede keer dat ik dit optreden zag, en het was de tweede keer dat ik er met tranen in de ogen zat. Van het lachen wel te verstaan. ‘Het wereldkampioenschap Doen Alsof Er Niets Aan De Hand is.’ ‘Het Wereldkampioenschhap Niet Deelnemen Aan Wereldkampioenschappen.’ Inspecteur De Cock met een streepje lingo er door, … fantastisch. Een avondje goed doorlachen, dat was net wat ik kon gebruiken.

– Terwijl ik een link voor Geert De Wael aan het zoeken ben kom ik op zijn pagina bij bone bookings terecht en daar krijg ik bij ‘bijzonderheden’ te lezen dat er ‘voor Geert De Wael geen SABAM hoeft betaald te worden.’ Een mens heeft niet veel nodig om gelukkig te zijn, nietwaar. ;)

4 reacties

  1. Ik heb dat optreden van de Neveneffecten ook al twee keer gezien. Schitterend! Hebben ze ook hun hitje “gis gis gis” gezongen?


  2. Hoe kon ge in godsnaam binnen in Alma 2? :| Ik stond daar niets vermoedend aan te schuiven om binnen te gaan en zag plots dat iedereen een soort ticket-achtig ding had… Dan ben’k maar weggegaan om afgang te vermijden… :$


  3. De Neveneffecten waren inderdaad schitterend, ik had ze nog niet gezien. De Lunatics daarentegen… een MC die zijn publiek uitkakt en belachelijk maakt doet het omgekeerde van wat er moet gebeuren. Een speelster die het niet kan laten om in ìedere scene seks er bij te halen; het is bijna zo goedkoop als moppen over kak. Niet te ontkennen: de anderen waren sterk. Zeer sterk. En ik heb me geamuseerd.


  4. Mja, Pelle heeft wel gelijk, maar toch was het een redelijk sterk optreden en Neveneffecten (zonder de ‘de’) waren ook schitterend. Twas alleszins stukken beter dan Préparee daarnet. Oe, en kijk wa naar http://www.neveneffecten.be/LaatsteShow2.html !



Geef een reactie

