h1

Soms…

14 oktober 2007

…is het tijd om jezelf even een spiegel voor te houden en eventjes een overzicht maken van hoe alles nu juist in elkaar zit. Geen spelletjes meer spelen met jezelf, maar durven kijken hoe het werkelijk ineen zit. Jezelf niets meer voorhouden, maar durven toegeven dat er iets goed fout zit. En de wil hebben om daar iets aan te veranderen.

Soms is het tijd om mensen te vergeten. Ook al heb je daar veel moed en vastberadenheid voor nodig.

Nog veel vaker is het tijd om nieuwe mensen te leren kennen. Maar ook daarvoor is een grote dosis lef nodig. En een olifantenhuid. Je weet maar nooit hoe ze reageren.

10 reacties

  1. Wees gerust, ik bijt niet :)


  2. Aw, zo hard piekeren …


  3. Dat klinkt serieus lime’ke… No worries, volgens mij hoef jij geeneens zoveel te gaan nadenken ;-)


  4. ik vind mensen vergeten alvast moeilijker dan nieuwe mensen leren kennen. Succes!


  5. Je mag de goei mensen niet vergeten, en zeker niet de goeie tijden die je met ze beleefd heb. Maar berg ze ergens weg in het zoldertje van je hart zodat ze je voor de rest van je leven toch een warm gevoel kunnen blijven geven. En zo heb weer plaats in je hartje om nieuw mensen binnen te laten.


  6. je hebt volkomen gelijk…alleen ontbreekt het me die moed, het lef en de vastberadenheid, maar hoekje wegkwijnen is ook maar niets…


  7. Dat is het leven… vergeet de slechte dingen, en maak plaats voor de nieuwe. Lieve groeten.


  8. Lime,

    je zit precies in een existentiele crisis ?


  9. Zo goed omschreven!! Hélemaal juist! ‘k Zou’t ook eens moeten toepassen. Nieuwe mensen leren kennen is niet evident. Ik heb’t gevoel dat er verwacht wordt dat je je vriendengroep al opgebouwd hebt en ‘oude’ bekenden aanspreken wordt als raar ervaren. Of ik pak het verkeerd aan?


  10. amaai, da was nu eens boenk de nagel op de kop :-)
    Lime die mij inzichten in mijn leven verschaft, waar gaat de wereld naartoe (k)



Geef een reactie

