h1

Over doodslag en irritante beesten

17 oktober 2007

De eerste avond dacht ik “Verdomme! ’t Is oktober! Zijn die dingen hier nu nog?!”, ik deed het licht aan, stapte uit mijn bed, zocht hem haar en ik mepte haar dood.

De tweede avond dacht ik “Dat méén je niet. Heb ik gisteren niet hard genoeg gemept misschien?”, deed het licht aan, stapte uit bed, zocht het onding en mepte het dood.

De derde avond was ik net -bijna- in slaap gevallen, toen ik plots iets voelde prikken tussen mijn twee ogen. Midden op mijn neusbrug. Midden. Op. Mijn. Neus. Dat is durven, denk ik dan. Woedend gaf ik een mep op de lichtschakelaar, gooide mezelf uit bed, nam mijn lichtblauwe slof, en mepte het ding niet één, niet twee, maar drie keer dood.

De vierde avond lag ik wakker. Te wachten. Met mijn hand op de lichtknop. Toen ik wederom het zachte maar o zo irritante gezoem hoorde deed ik het licht aan, ging op zoek naar het onding, mepte het dood en wierp vervolgens toch een blik naar alle hoeken van mijn kamer, om me ervan te gewissen dat die dingen ècht geen korven maken.

De vijfde avond was het eindelijk stil.

Ik zweer het je, als er vanavond weer zo’n mug mij uit mijn slaap houdt, dan sta ik niet in voor de gevolgen.

3 reacties

  1. Ik wens je alleszins een muggenloze nacht! Slaapwel!


  2. Van een mug een olifant maken, heet zoiets. Mijn fobisch kantje dacht tijdens de eerste drie alinea’s dat het over bepaalde achtpotigen ging. Those Who Shall Not Be Named.


  3. Hopelijk blijven de muggen weg.
    Ik moet zeggen dat ik er de vorige zomer niet veel last van heb gehad, en die ondingen hebben het ook altijd op mij gemunt.
    slaap lekker.

    Prettig weekend
    Kim



Geef een reactie

