h1

Over mensen

20 oktober 2007

Vaak kom je mensen tegen die je niet kent. Soms kom je mensen tegen die je niet kent en die je bijblijven, al is het maar voor even.

Zoals de verlegen dokter bij het medisch onderzoek dat ik verplicht moest ondergaan gisteren. Het merendeel van de tijd keek hij naar de grond en na alles wat hij zei volgde een verlegen grinnikje. Onhandig friemelde hij met zijn stethoscoop onder mijn Tshirt met hoge hals. Durfde duidelijk niet te vragen of ik het ding niet even wou uittrekken. “Je hartje klopt nog goed hoor.” wist hij me te vertellen toen hij de strijd had opgegeven.

Zoals de sympathieke non die de deur van de bank vandaag niet openkreeg. Ik sloeg haar gade vanaf de overkant van de straat, waar ik stond te wachten op mijn vader. Tevergeefs probeerde ze keer op keer haar bankkaart door de gleuf te halen om de deur open te duwen. Na de 7de keer keek ze me uiterst hulpeloos aan. Ik stak de straat over, nam haar bankkaart, schoof hem door de gleuf en duwde de deur open. “Dankjewel! Dankjewel!” zei ze, me lachend aankijkend. Ik zei dat het niets was en ging terug naar mijn vader die ondertussen terug was. Nieuwsgierig keek hij me aan. “Nonnekes moet je altijd helpen”, zei ik, “dan word je later beloond door Jezeke.”

3 reacties

  1. Jij gaat zéker naar de hemel! ;)


  2. haha, je posts blijven grappig hoor :-) En die mensen zijn inderdaad altijd leuk om tegen te komen, jezeke zal je belonen ;-)


  3. Wel, ik heb in mijn leven ontelbaar veel nonnekes geholpen …

    Is DIT nu later? Verdorie, had de ganse nonnekespopulatie moeten helpen …



Geef een reactie

