h1

Het moet mij weer overkomen.

24 oktober 2007

Gisteren waren een vriendin en ik uitgenodigd om bij een bevriend koppel iets te gaan eten. Hans, de mannelijke wederhelft, staat erom bekend af en toe een loef af te steken met mensen.

Ik wist niet meer juist waar ze woonden, dus ik belde Annelies, de vrouwelijke wederhelft, even op. Ik kreeg echter haar zus aan de lijn. Ze hadden hun telefoons omgewisseld en Annelies had dus tegenwoordig haar gsm-nummer. Geen probleem, ze dicteerde Annelies’ nummer, ik noteerde het en zei haar gedag.

Ik belde Annelies. Een man neemt op. En dan  volgt er volgende conversatie:

“Ah. Dag Hans, ’t Is Kato hier. Zeg, we staan bij u in de buurt maar weten het niet juist zijn. Wat was jullie huisnummer ook al weer?”
– ‘Sorry, ik ben Hans niet, ik weet niet wat U bedoelt.”
“Hans jongen, ’t is koud buiten. We staan hier al wel even, dus zeg nu maar gewoon waar juist je woont.”
-“Sorry mevrouw, ik weet niet wie U bedoelt, ik ken Hans niet.”
“Hàns! Stop het! Even geen mopjes. ’t Is koud en we willen binnen komen. Waar. Wonen. Jullie.”
-“Mevrouw, U bent ècht verkeerd verbonden denk ik. Ik. Ben. Hans. Niet.”

          
stilte (van mijnentwege)

                  
“Oei. Sorry. Mijn excuses mijnheer, ik dacht even dat U Hans was.”
– “Ja, dat dacht ik al. Het is niet erg.”
“Nog een prettige avond verder.”

Na nog eens Annelies’ zus opgebeld te hebben bleek dat ze het verkeerde nummer gedicteerd had. Haar eerste reacties was wel. “Zijn jullie zeker dat Hans niet heeft opgenomen?”

Het moet mij weer overkomen.

7 reacties

  1. Hahaha, geweldig verhaal. :-)


  2. ach… je hebt die vermeende hans alvast een fijn caféverhaal aan de hand gedaan… ;^)


  3. Je hebt je echte naam gebruikt. :-)


  4. Ah ja, groot was mijn verbazing ook over uw echte naam.

    Is hij echt?
    Is dat belangrijk?
    Neen, waarschijnlijk niet, gewoon een leuk detail.

    Groeten nog verder aan Hans!!


  5. Arme man.. :D
    Maar het is wel leuker dan het franse gebrabbel dat ik meestal krijg, vragend of ‘Nicola’ thuis is…


  6. in welke streek gebruiken ze ‘de loef afsteken’ in die betekenis?


  7. ’t Had een schoon begin van een romance kunnen zijn ;)



Geef een reactie

