h1

Over kapsters en Jommeke

3 november 2007

Sinds een tijdje komt er een aan-huis-kapster bij ons, uhm, aan huis. Gisterenavond had mijn zus een afspraak met haar, zonder dat ik het wist. Mama vroeg aan de kapster of ze na mijn zus ook niet eventjes tijd voor mij had omdat het zo lang geleden is dat ik naar de kapster ben geweest. “Ach ja”, dacht ik, “waarom niet. De puntjes mogen wel bijgewerkt worden.” “Wat moet ik doen” vroeg ze. “Wat korter”, zeg ik. “Hoeveel?” “Ach, doe maar wat je wilt.”

Doe maar wat je wilt.

Dàt had ik niet moeten zeggen. Een twintigtal minuutjes later zei de kapster. “Ai. Het is wel heel kort.” Een paniekaanval en een spurt naar de spiegel van mijnentwege later bleek de schade nog mee te vallen. Ok, het is kort. Maar leuk en pittig ook. Vinden mijn broer en mama toch. Nu maar hopen dat dat spreekwoord over wijsheid en haren niet waar is.

Als ik mijn ogen dichtnijp en door mijn wimpers naar de spiegel kijk lijk ik op Jommeke. Of op Maria.

[zingt]The hiiiiills are alive with the sound of muuuuuusic. [/zingt]

8 reacties

  1. Foto! Foto! Foto! ;)


  2. Been there, done that. Van mij was het nog erger. Ik had een carré gevraagd, en “doe maar zo kort als die vorenste haren”. Die kapster heeft tijdens het knippen wel verschillende keren gevraagd: “zo goe?” maar ik was zo verdiept in mijn boekje dat ik telkens maar “jaja” zei. Op het einde: nietste pittig, een echt jommekeskapsel. Het was zelfs zo kort dat de kapster achteraan heeft moeten bijscheren. En dat valt gewoon niet te verbergen, ge kunt daar geen speldjes insteken ofzo, vreselijk.
    Ik wil mijn haar wel nog eens kort, ik vind da cool, maar ik durf niet zo goed meer…


  3. ok, dit vraagt echt wel om een foto!!

    (ik wilde vroeger trouwens ook op maria lijken, leek me wel tof om non te zijn. een aantal jaren geleden ben ik helemaal teruggekomen van dat idee ;))


  4. @ iedereen: Helaas, helaas. Foto’s van mij verschijnen er hier niet op deze blog. Jullie zullen het met de beschrijving moeten doen :)


  5. Ola, een kapsel op wijze van Jommeke, het klinkt als pure horror. Enig voordeel is dat jouw haar wel teruggroeit, dat van onze stripheld blijft voor eeuwig zo erbarmelijk.


  6. Ik haat naar de kapper gaan, ik ben nooit content :)


  7. ik verkies toch maria boven jommeke. :)


  8. Meestal ben ik wel tevreden, maar je hebt altijd de minder goede kapsters :d



Geef een reactie

