h1

Illegaal.

15 november 2007

Deze week ging ik als brave burger bloed geven tijdens de bloedserieus week in Leuven. Dat dit uiteindelijk niet mocht omwille van een ijzertekort anderhalf jaar geleden (mannekes toch) laten we even achterwege. En misschien had de antibiotica van afgelopen weekend er ook iets mee te maken. Verder dan een staaltje zijn we dus niet geraakt deze keer.

Alleszins: ik stond aan te schuiven met mijn identiteitskaart in mijn handen. “Heb jij nog een oude identiteitskaart of wat?” vroeg een vriendin die mee was verbaasd. Ik knik bevestigend en zeg al lachend dat die misschien al wel verlopen is ondertussen. Terwijl ik dit zeg kijk ik naar mijn identiteitskaart en valt mijn mond open.

Geldig van-tot:
07.10.2002 – 07.10.2007

staat er te lezen.

Ik vertel Vriendin dat ik illegaal in dit land verblijf. Nu weet ik hoe dat voelt, zo zonder papieren in België verblijven. Eigenlijk valt het al bij al nog mee. ;)

4 reacties

  1. Illegaal zijn valt mee.
    Een vervallen identiteit hebben ook?


  2. Illegalen mogen toch sowieso geen bloed geven.


  3. als je om je nieuwe pas gaat, neem maar je geld mee, ze zijn stukken duurder dan die oude…


  4. En die nieuwe hebben ook zo’n code, die je nooit nodig hebt… en dus vergeet! ;o)



Geef een reactie

