h1

Over helium, champagne en hippe Polen

25 november 2007

Sinds ik werk is uitgaan in de week uit den boze. Als ik fris op mijn werk wil staan – wat ik wil – dan moet ik ten laatste om 1.00 in mijn bed liggen. Donderdagavond uitgaansavond zoals het voor de meeste Leuvense studenten het geval is, zit er dus niet meer in. Dan verplaatsen we dat toch gewoon gezellig naar vrijdagavond, nietwaar. Want zaterdagochtend, zaterdagochtend is de leukste ochtend van allemaal. Zaterdagochtend is heilig. De Ochtend Zonder Wekker. Dat vind ik zò fijn, dat ik soms de drang moet weerstaan om mijn wekker te zetten op 7.00 om toch maar te beseffen dat ik dan kan uitslapen.

Maar goed. Vrijdagavond dus. Het publiek dat je dan tegenkomt op feestjes ziet er heel anders uit dan het publiek dat je in de week tegenkomt. Geen piepjonge studentjes (ik weet het, de studenten worden niet jonger, maar ik word ouder – U hoeft er mij niet op te wijzen), maar afgestudeerden, mensen die pas werken, doctoraatsstudenten, Erasmussers, buitenlandse ex-studenten die in Leuven zijn blijven plakken. Een zeer diverse en gevarieerde groep.

Zo ook afgelopen vrijdag. We sukkelden van het ene feestje in het andere. Champagne à volonté en heliumballonnen opzuigen op een verjaardagsfeestje bij iemand thuis, heerlijk meeroepen (ik schrijf bewust niet zingen)  met de meest foute muziek op een feestje in de Ambiorix en urenlang dansen met een hippe Pool in de 7 oaks.

Als je dan op je kot thuiskomt en je komt in de gang het oudere vrouwtje tegen dat beneden woont terwijl ze opstaat, ja, dan was het fijn.

“Goedemorgen.”

“Slaapwel.”

4 reacties

  1. Ah is de Ambiorix terug? Toen wij daar onlangs waren, waren ze gesloten (op een zaterdag). De laatste tijd vind ik het daar niet zo goed meer, weinig volk en geen goeie muziek. De 7 oaks ken ik niet. Als ik tegenwoordig in Leuven uitga wordt het meestal Café Manger :)


  2. prachtige blog, Lime.

    doe zo verder


  3. Feestjes, I Love it. Maar dan voelen we ons soms zo oud, als er weer iemand verjaard is ;-)


  4. […] numero één bij de arm nemen en hem meesleuren naar de feestafsluiter bij uitstek, de 7 oaks. Jeneverkes en cola drinken. Dansen alsof den duvel in u zit, op de tenen […]



Geef een reactie

