h1

Het was een beetje koud in mijn hart.

29 november 2007

Het regent buiten en het regent in mijn hart. Het is koud buiten, het is koud in mijn hart. Teleurgesteld in mensen, teleurgesteld in mezelf. Vrienden hebben geen tijd, zijn met hun lieven, huizen, werk of zichzelf bezig. Collega’s blijken dichter bij me te staan dan ik vermoedde. Een onverwacht maar zeer welgekomen opbeurend gesprek waarbij ik mijn tranen niet meer kon bedwingen.

Warme tranen vallen op het koude hoofdkussen als ik ’s avonds in slaap val. Warme tranen mengen zich met het koude kraantjeswater als ik me ’s ochtends was.

Veel te veel komt samen. Verkeerde mensen zeggen de verkeerde dingen op het verkeerde moment. Een late herfts- of een vroege winterblues? Laten we het hopen.

Ik voel me niet goed.

9 reacties

  1. Heej kop op eh meid! Iedereen heeft wel eens van die momenten. Just go ahead and smile :)


  2. verdorie, iederéén heeft er echt last van hé. volgens mij zijn het slechte aardstralen die hier heel vlaams-brabant in hun greep houden en alle mensen die zich daar bevinden. Of zijn aliens experimenten aan het houden over de invloed van broeikasgassen op de menselijke gemoedstoestand ofzo. Wie zal het zeggen. Laat Sinterklaas maar aanrukken met veel chocola – hoera!


  3. *knuffel*

    Tijd voor een nieuw uitdaging lijkt me …

    Hier nog geen blues, de agenda staat nog te vol.
    Maar ik hou mijn hart vast voor als deze leegloopt

    liefs


  4. *Warme, zachte knuffel*

    Eigenlijk loop ik momenteel met een kanjer van een glimlach rond (voor het eerst in dagen), maar ik kan er gerust een stukje van missen en dat met je delen. Wie weet helpt dat een klein ietsiepietsiebeetje om je weer wat beter te voelen …

    De moed niet laten zakken, alles komt goed. Zeg dat ik het gezegd heb.


  5. Het is inderdaad de tijd van het jaar voor iedereen om zich slecht te voelen. Kop op, je bent niet alleen… als dat een troost kan zijn? Al lijkt het nu voor jou dat je helemaal alleen staat, er zijn veel mensen rond je die bij je zijn en aan je denken, dat weet ik zeker! Maar zo’n rottig gevoel gaat niet zo snel weg he? Bij mij gaat het altijd een beetje over wanneer ik ga shoppen (niet voor kleren, want in zo’n gemoedstoestand vind ik toch dat ik nergens mee sta ;))
    Komaan, het lukt je wel, ook al lijkt het niet zo!


  6. De tijd van het jaar he. Je bent welkom om binnenkort even naar mijn oranje muren te komen staren. Dan zal de zomer meteen terug in je hartje zijn door naar zo’n zomers kleurtje te staren. ;)


  7. Je bent steeds welkom om je hart te komen luchten.


  8. er zijn van die dagen… ik ken je niet, maar de titel van je stukje verwarmt me bij de herinnering aan de muziek van Frank Boeijen… bij zulke gelegenheden laat ik meestal meeslepen met zijn muziek, die me dan uiteindelijk vanzelf weer in beter vaarwater brengt!


  9. dikke knuffel!! Meer kan ik ni doen, maar ik doe niks liever!



Geef een reactie

