h1

Over bekenden in het warenhuis.

4 december 2007

Een bekende komen in de GB, ik doe het niet graag. Je groet elkaar, maar wat dan? Verschillende mogelijkheden doen zich voor:

Eén. Je winkelt samen verder. Aangezien je beide verschillende producten nodig hebt moet je elke rayon één voor één afgaan en ben je veel langer in de winkel dan eigenlijk nodig is en dan je van plan was. Winkelen in de GB is echter niet fijn èn je kan toch moeilijk na elk product vragen wat het volgende is dat je kennis nodig heeft om te zien welke rayon de volgende is die je zal aandoen.

Twee. Je zegt elkander gedag en ieder gaat weer zijn eigen weg. Omdat een GB nu ook weer niet zo groot is, is de kans groot dat je elkaar nog een tweede, derde, vierde, vijfde of zelfs zesde maal weer tegen het lijf loopt. Wat doe je dan? Elke keer weer dag zeggen en tot nog eens? Nog maar eens vragen wat de ander gaat eten die avond? Je kan over koetjes en kalfjes praten, maar moet je elke keer een praatje slaan als je de ander weer tegenkomt? Vaak resulteert de derde, vierde of vijfde ontmoeting slechts in een ongemakkelijke glimlach.

Neen, een bekende tegenkomen: overal en altijd plezant, behalve in een warenhuis.

10 reacties

  1. Waarschuwing: gelieve morgen de GB te vermijden, ik ben immers van plan om mijn inkopen dan te doen ;-)


  2. Ge blijft grappig, maar je hebt wel gelijk. Ik ken het ook… Gisteren nog meegemaakt in Delhaize. En als ge dan eigenlijk maar 2 pistolékes en fetakaasjes wilt, kijken ze nog meer à la “komt die daarvoor naar zo’n supermarkt????”


  3. Ik sla een praatje en verontschuldig me dan omdat ik nog verder moet winkelen. Als ik de persoon in kwestie onderweg nog eens tegen kom, maak ik er mij vanaf met een grapje.


  4. So true!!!
    Ik doe de eerste keer een babbeltje, ga dan mijn eigen weg, tenzij ik nog lang wil babbelen met die persoon, en als je die nog een keer tegenkomt gewoon glimlachen ofzo, of een mopje maken van:”volgende keer is trakteren é!”. Ge moet ook weten dat die persoon dat even vreemd vindt als gij.


  5. Bij de derde of vierde ontmoeting doe ik wel eens of ik de persoon in kwestie niet gezien heb. Is dat erg? :-)


  6. Ik ben gisteren nog in die (denk ik toch) GB geweest :-)
    Zeg gerust goeiedag als je mij tegenkomt, ik zal de andere keren dan wel doen of ik je niet zie!


  7. Ik denk gewoon dat die persoon zich vast veel erger geneert als mezelf.


  8. Dat is inderdaad zeer ongemakkelijk! Blij dat je je beter voelt. Ga je nu naar Clouseau?


  9. nja vlamigen zijn toch altijd zo gegeneerd om sociaal te doen hé… jonges toch


  10. niks gegeneerd om sociaal te doen :-)
    Als ’t iemand leuk is: babbelen en samen winkelen, als ’t iemand stom is: knikje en doorlopen :-)



Geef een reactie

