h1

Twee uur en tien minuten. En Lara Fabian.

9 december 2007

Om half drie thuis vertrokken, om half zes op kot. Drie uur onderweg. Twee uur en tien minuten daarvan op de trein en/of in het station. En dat in een land dat maar een scheet groot is – wie weet maar een halve scheet binnenkort. Als je aan de ene kant met een pillamp schijnt zie je’t aan de andere kant van het land. Waarom telefoon nodig? Als je hard genoeg roept en de wind zit goed kan je iedereen bereiken! En toch. Twee. Uur. En. Tien. Minuten. En dan nog heb ik maar de helft van het land doorkruist.De NMBS heeft zijn haar uurregelingen weer eens veranderd. En daarbij vooral rekening gehouden met de mensen die in het uiterste noorden van het land wonen, oh jawel. We vinden het namelijk fijn dat we in elke mogelijk stationnetje stoppen. We vinden het fijn dat in elk mogelijk stationnetje nog meer mensen opstappen om richting Leuven te trekken. We vinden het fijn om ons als sardientjes in een blikje te voelen. Gezelligheid alom, nietwaar?

“In een klein stationnetje, vol met witte stippen.Stonden zeven wagentjes, heen en weer te wippen.”

Maar goed, om met een positieve noot te eindigen, want deze wereld is al droef genoeg, een heel erg ontroerend stukje. Ik post niet vaak filmpjes en dergelijke, dus als ik het doe moet het wel de moeite waard zijn, zeg ik dan zelf. Het gaat om Lara Fabian. Voor ze haar nummer Je t’aime kan inzetten begint het ganse publiek mee te zingen. Ze is zichtbaar ontroerd, maar het allermooiste is dat het ganse publiek “on t’aime” in plaats van “je t’aime” zingt. Tranen in mijn ogen kreeg ik ervan, maar weliswaar pas toen ik het thuis nog een tweede, derde en vierde keer bekeek, en niet toen ik het bij vriend K. voor de eerste keer zag. Af en toe moet je stoer doen.

18 reacties

  1. bij mij moet ge ni stoer doen ze :-)
    Maar ik was ook mijn tranen aan ’t wegslikken :-p


  2. Amai, kiekevel … Heb ooit singleke van gekocht “Adagio” (van Albinoni), maar noois op verdergezocht, … stoem dus …


  3. Het filmpje nog niet bekeken, wel met de glimlach het postje gelezen. Schitterend geschreven.
    Maar het is wel ‘De NMBS heeft HAAR dienstregelingen veranderd.’ De Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen, met ‘Maatschappij’ zijnde een vrouwelijk woord. En nu ga ik diezelfde muggenzifterij voortzetten en daar nog geld voor verdienen ook.


  4. Ik ken dat..noorderkempen :)


  5. Heel mooi filmpje.


  6. ewel hé, ik krijg er kippenvel van :-)


  7. Vorig jaar stond Lara Fabian op Night Of The Proms als special guest, ze zong ‘I will always love you’ en dat zonder overdrijven stukken beter dan Whitney Houston. Het hele Sportpaleis werd muisstil en ik kreeg ook tranen in mijn ogen (toch wel vrij uniek op zo’n plaats :)).


  8. Kiekevlees, kou rillingen en traantjes in mijn ogen: dat kreeg ik er van. Bovendien is het ook nog eens een prachtige song!


  9. […] en bescheidenheid Over zwemmen en muziek voor het leven. 22 december 2007 Ik trein naar Leuven, sommigen zwemmen ernaar. Het is eens iets anders natuurlijk. En dat allemaal voor […]


  10. ik hou ook van jou Lara :D :P


  11. Als je als artiest zoiets bereikt als Lara Fabian, bij zoveel mensen ineens, dan moet dat je een ongelofelijk gevoel geven: effenaf prachtig!


  12. brussel is voorwaar een grootse stad; weliswaar NIET omdat het europese parlement er zetelt(half werk)maar omdat er twee grootse grootheden vandaan komen: JACQUES BREL ET LARA FABIAN!!! Laat die proleten toch naar straatburg vertrekken; jullie hebben al meer dan genoeg.Wat een stad!
    ferdinand van riel 25 april 2008


  13. Jaja……nog steeds komen de tranen bij het nummer “Broken Vow”
    Dit nummer is niet meer weg te denken uit mijn leven……..
    Het is mijn leven……..

    Lara….bedankt.


  14. Lara,

    Is een heerlijke zangeres met een geweldige stem.

    Jammer, dat ze nooit optreed in Nederland


  15. heb alle concerten van haar gezien maar zo’n kippevel als toen nooit meer ervaart . geweldige zangeres en persoon .
    lara….. thanks


  16. Lara is een superzangeres denk dat er weinigen aan haar kunnen tippen qua zangtallent en uitstraling. Het is een grote madam. Iedere keer als ik ze hoor zingen krijg ik er kippevel van en moet ik men traantjes bedringen. Ze is super.


  17. Een heerlijke zangeres met een loep zuivere stem


  18. Zalig filmpje. Krijg er kriebels van!



Geef een reactie

