h1

Ik hoop enkel dat alles in orde is met hem.

12 december 2007

Naast Gasthuisberg is er een heel steil pad dat je moet volgen om bij de ‘onderwijs en navorsing’ gebouwen te komen – daar waar de studenten moeten zijn. Deze weg is modderig, glad, onverlicht en levensgevaarlijk. ’s Nachts lijkt hij nog modderiger, gladder, onverlichter en levensgevaarlijker dan overdag. Zo ook gisterenavond.

Ik sprong in het donker op mijn fiets en sjeesde naar beneden. Net op tijd kon ik stoppen toen ik zag dat er midden op de weg een meisje wild aan het zwaaien was met haar rode en witte fietslichtjes. “Er is iemand gevallen”, zei ze. En naast haar op de grond lag een jongen, buiten bewustzijn en onder het bloed. Twee ambulanciers zaten naast hem en hielden zijn hoofd vast. De ziekenwagen kwam er ook net aan en parkeerde naast de jongen.

Ik zou een grapje kunnen maken over hoe snel de ziekenwagen bij de jongen was en hoe de ambulanciers – te voet – sneller bij de jongen waren dan de ziekenwagen zelf, maar ik doe het niet. Ik hoop enkel dat alles in orde is met de jongen. 

2 reacties

  1. Groot gelijk! Heel gevaarlijk is dat daar in het donker. En als je aan zo’n sjees-snelheid een foutje maakt dan ga je genadeloos neer, face first. Met alle gevolgen van dien natuurlijk…


  2. Ik heb het gecheckt, het stond niet in onze krant. Ik heb het er ook niet meer in gezet. Ik ken het plekje. Gevaarlijk is het daar, tout court. En het bloedgeefcentrum is bòvenaan die berg.



Geef een reactie

