h1

Er brandt een vuur diep in mij.

14 december 2007

Dinsdagavond zat ik in een rustige alma 3 mijn avondmaaltijd te nuttigen met een vriendin toen een flyerende student twee papiertjes op onze tafel kwam leggen met de woorden “Kerstmarkt van Apolloon morgenavond. Get Ready komt optreden!”. De ganse dinsdagavond en woensdag ‘er brandt een vuuuuuur diep in miiiijjjjjj‘ neuriënd had ik stiekem wel zin om deze grote brok jeugdsentiment aan het werk te zien.

Woensdagavond stonden we dan ook ruim op tijd te wachten op deze boysband die sinds kort weer van onder het stof gehaald is. Ruim een half uur te laat kwamen ze dan toch – in apolloontrui, jawel – op. Daar waar de meeste mannelijke thirthysomethings aan het begin van hun midlifecrisis staan ontbrak het bij deze mannen niet aan puberaal enthousiasme. “Wij willen slipjes zien! Wij willen slipjes zien!“, riepen ze op een gegeven moment. Waarop iemand zijn kletsnatte zwembroek recht in zijn gezicht gooide.

Ze zongen zo vals als een kat, maar dat maakte allemaal niet uit: ‘Marjolein’, ‘Er brandt een vuur diep in mij’, ‘Laat, ’t is nooit te laat’, alles passeerde de revue. En alle studenten zongen mee en zagen dat het goed was. En ligt het aan mij, of stond er verdacht veel mannelijk volk tussen het publiek? 

3 reacties

  1. Ik ben daar ooit nog fan van geweest, voor ze uit de kast kwamen. Ik vind ze al lang niet meer goed, maar uit pure nostalgie zet ik hun cd 1 of 2 keer per jaar nog wel eens op (uiteraard wanneer ik helemaal alleen thuis ben). Ik was overigens vooral fan van Koen, maar ik was er absoluut niet verliefd op. Ik heb trouwens ook nooit (bij geen enkele artiest) staan gillen en wenen aan een podium.
    groetjes


  2. […] Was mij helemaal ontgaan, maar blijkbaar traden de jongens van Get Ready dinsdagavond op in Leuven. Lime was erbij en blogt erover. Bekijk […]


  3. Het was blijkbaar wel zotjes, en aan de hand van het aantal mensen die mij gevraagd hebben of ik geweest was, had ik wel spijt dat ik niet gegaan ben. Want het is altijd wel dikke fun om vanuit het diepste van je longen “Diep zo diep” te zingen.



Geef een reactie

