h1

Op grootmoeders wijze

29 december 2007

26 December 2007. Een mijlpaal in mijn leven. Na 23 jaar, 4 maanden en 14 dagen slaag ik er voor de allereerste keer (88) in een gelukte cake te bakken. Nu ja. Cakejes. Maar wel geen gewone cakejes. Neenee, echte marmerkeekjes. U kent ze wel, die zwart-witte gevallen. Vanille en chocola. Ik durfde zelfs een exemplaar mee naar mijn oma te nemen. Oma’s zijn, zoals algemeen geweten, de godinnen van de cakes. Met een klein hartje gaf ik haar een exemplaar van mijn homemade cake. Ze keek, ze at en ze zag dat het goed was. Hallelujah!

En dat het goed was hebben ze thuis ook geweten. Ik heb moeten vechten voor mijn cakeje, want ze waren in een mum van tijd op!

En dat allemaal dankzij ons bakboek. Waar de boerinnenbond allemaal wel niet goed voor is.

img_6194.jpg

3 reacties

  1. Er zit precies een echte bakker in u verscholen!!


  2. Die boekenreeks is gewoon de klassieker onder de kookboeken. Eenvoudig, geen zotte ingrediënten en altijd weer heerlijk! Ik zal al te laat zijn om nog een stukje mee te graaien zeker ;-)


  3. Hmmm, cake, ik krijg spontaan zin in cake. Toevallig gene over?



Geef een reactie

