h1

2008

1 januari 2008

Wat ik mezelf toewens:

…een eigen plek, een huis onder de zon
Het begint toch te kriebelen… een eigen stekje. Een ècht eigen stekje compleet met wasmachine en droogkast en garage en auto en een kat. Vorige week er nog over mijmerend met een vriendin onder het genot van milkshakes en cappucino’s. ‘Wat als we nu eens samen een appartementje huurden?’. Voorlopig blijft het nog bij dromen, maar wie weet wat 2008 brengt.

…en altijd iemand in de buurt, die van me houden kan
ik wens mezelf het allerbeste lief toe. Eentje die me vastpakt en zegt dat hij me lief vindt en dat hij me nooit meer kwijt wilt. Dat hij het niet erg vindt dat ik ’s ochtends chagrijnig ben en dat ik geen chocomousse lust. Dat hij me graag heeft zoals ik ben, ook wanneer mijn haar weer alle kanten uitstaat. Eentje door wiens haar ik kan woelen en dan kijk ik diep in zijn ogen en vertel ik hem dat ik hem lief vind en dat ik hem nooit meer kwijt wil. Dat ik het niet erg vind dat hij wel chocomousse lust. En dat ik hem nog liever zie dan anders wanneer zijn haar alle kanten uitstaat.

…toch wou ik dat ik net iets vaker, iets vaker simpelweg gelukkig was
ik wens mezelf veel spontane plezierige momenten toe. Meer impulsieve beslissingen. Ook als anderen hun wenkbrauwen omhoog trekken en je ze hoort denken dat zo’n dingen niet meer horen op je leeftijd. Maar dan denk ik van we leven maar één keer en ik zal nooit meer zo jong zijn als ik nu ben. Dus doe ik waar ik zin in heb.

Ik wil niet enkel mezelf goeds toewensen, maar het is moeilijk te zeggen wat je voor anderen wilt buiten de gebruikelijke goede gezondheid en veel geluk en veel plezier. Maar dat gunnen we elkaar jaar na jaar na jaar na jaar. En daarom mag u van mij zelf beslissen wat u wilt voor het komende jaar. Bezie het als een geschenkbon – goed voor drie wensen.

8 reacties

  1. Woho, een bon voor drie wensen! ‘k Ga ze opsparen en gebruiken als ik er nood aan heb. De beste wensen voor 2008 trouwens!


  2. De poort van het oude jaar is nu dicht,
    Het nieuwe jaar is in zicht,
    Ik wens je op je weg veel zonneschijn,
    Dat het jaar vol vreugde, liefde,
    Vriendschap en goede gezondheid zal zijn,
    Weinig zorgen en veel geluk,
    Dan kan 2008 niet meer stuk!


  3. Gelukkig nieuwjaar! Dat al je wensen mogen uitkomen!


  4. woohoo, ook ik ben heel tevreden met de drie wensen :-) Ik zal er eens goed over nadenken maar ik denk dat de keuze rap gedaan is bij mij ;-)
    Alvast een heel prettig nieuwjaar, geniet van 2008!!!!


  5. 3 wensen? Dan neem ik gewoon die van jou over. Ze zijn prachtig geformuleerd. Nr 1 heb ik half, boven op de zolder, nog steeds thuis wonend maar kom, het is mijn eigen plek en ik voel me er goed. Dat tweede klopt ook voor mij en dat derde zeker! Ik wens het je alleszins allemaal toe!


  6. Mijn beste wensen voor 2008. Die 3 van jou zien er al heel goed uit, ik wens ze je toe.

    Maak er een fantastisch jaar van.

    Knuffel
    Kim


  7. Maak er een mooi jaar van!


  8. […] 1 januari 2008 wenste ik mezelf en u vanalle goeds toe. Op 2 januari 2009 vertelde ik u dat ik alles wat ik mij […]



Geef een reactie

