h1

Foert.

30 januari 2008

Foert‘ dacht ik gisteren, toen ik voor de zoveelste keer op Etsy naar één van mijn favoriete oorbellenparen zat te kijken. Een ander paar dat ik zo enorm mooi vond had ik enkele dagen geleden zien uitverkopen, onder mijn neus. Geen aanstalten gemaakt om ze zelf ook te kopen. ‘Foert‘ dacht ik deze keer echter, en ik drukte op de ‘buy’ knop. Dus binnen dit en een tiental dagen mag ik een kadootje in mijn bus verwachten.

Foert‘ dacht ik enkele weken geleden. Het kan me niet schelen dat het veel kost. Het kan me niet schelen dat jongeren vandaag de dag geacht worden te sparen. ‘Foert‘, dacht ik en ik kocht een reis naar Alaska. Toen ik gisterenavond in de cinemazaal naar de prachtige beelden van ‘Into the wild‘ zat te kijken moest ik me inhouden om niet luidkeels te roepen ‘daar ga ik ook naar toe!!’ tegen iedereen in de zaal. In plaats daarvan een grote grijns op mijn gezicht en lekker diep wegzakken in de rode zeteltjes.

Foert‘, dacht ik. ‘Het kan me niet meer schelen dat het niet mag.’ Ik houd van zijn warme armen. Van zijn bruine haren, van zijn bruine ogen. En dus keek ik er in.

Foert‘, dacht ik, ‘het kan me niet schelen dat dit uit de mode is. Het kan me niet schelen dat dit de hobby van mijn oma is’. En ik zette me aan een borduurwerkje. Ja, ik word daar rustig van. En ja, daarna ga ik sjaals leren breien.

4 reacties

  1. :) iets voor jezelf doen mag he, daar hoef je geen Foert voor te gebruiken :)

    liefs

    Marleen


  2. Awel, ik volg u: “Foert, het kan me nikske schelen dat de weegschaal zegt dat ik te veel weeg, ik ga koekjes gaan kopen! NAH!”. ;)


  3. Ik zeg ook al:” Foert, vanaf nu drink ik geen bier meer.”

    Die ‘Hammered Tears’ zijn inderdaad prachtig.


  4. […] going to be a beautiful day. « Foert. Over vrijgezellen en trouwfeesten. […]



Geef een reactie

