h1

Stel je even voor.

8 februari 2008

Ik ga jullie een verhaaltje vertellen. Een verhaaltje voor het slapengaan.

Stel je een meisje voor. Ze verveelt zich, en hangt wat achter haar computer. Verschillende blogs heeft ze al doorgenomen, ze surfte naar verschillende sites. Dan moet facebook eraan geloven. Bij verschillende mensen schrijft ze een berichtje, en ze klikt door op de profielen van vrienden van vrienden van vrienden. En plots stoot ze op een foto die haar enorm aanspreekt. “Wat. Een. Knappe. Jongen.”, denkt ze. Nog meer wordt ze aangesproken door één bepaald zinnetje dat op zijn wall staat. ‘Nog vele jaren met gekke guitige mopjes van je’, staat er. Een klein, stom zinnetje, maar toch. “Die wil ik wel leren kennen.” En voor ze het doorheeft heeft ze hem een berichtje gestuurd.

“Wat zou je zeggen moest een wildvreemd meisje je vragen om iets te gaan drinken?”

Ze is ervan overtuigd dat hij nee gaat zeggen, omdat ze elkaar van toeten noch blazen kennen, omdat ze denkt dat hij haar toch niet mooi genoeg gaat vinden om zomaar iets mee te gaan drinken, omdat hij afgeschrikt zal zijn, omdat je eenmaal niet zomaar iets gaat drinken met een vreemde, omdat…

maar dan krijgt ze een berichtje terug.

“Hmmm, ik zou even nadenken, en dan zeggen: goed idee.”

Ze slikt. “Wat heb ik nu gedaan, wat heb ik nu gedaan.” Maar terugkrabbelen is flauw, dus ze stel een plaats, datum en uur voor.

Vrijdag 1 februari, 23.00.
Zenuwachtig staat het meisje te wachten in een café in Leuven waar ze nog nooit geweest is. “Wat heb ik nu gedaan. Wat heb ik nu gedaan”, denkt ze. Maar alle twijfels verdwijnen wanneer hij binnenkomt. Een zoen op de wang, zich aan elkaar voorstellen. En beginnen babbelen.

Zaterdag 2 februari, 1.00
En babbelen.

Zaterdag 2 februari, 3.00
En babbelen.

Zaterdag 2 februari, 4.00
Ze zijn ondertussen al twee keer van café veranderd, en overal is het even gezellig. Ze blijven kletsen. Dan vraagt hij haar of ze zin heeft om te dansen. Dat heeft ze. Ze staat tien keer op zijn tenen en valt een keer bijna om, maar het maakt niet uit. Het is gezellig. Wanneer het liedje gedaan is geeft ze hem snel een zoen op de wang. En hij plant er eentje op haar mond. En nog eentje.

Zaterdag 2 februari, 6.00
Ze besluiten dat het toch echt wel tijd is om naar huis te gaan – een andere keer kunnen ze nog verder babbelen. Ze drinken nog een laatste iets en wandelen naar buiten. Alwaar ze elkaar een knuffel geven en heel voorzichtig – ook al voelt het op een vreemde manier vertrouwd aan – zoenen ze elkaar op de mond.

Met kriebels in haar buik draait ze zich om, wandelt naar huis met een grote glimlach op haar gezicht en valt breed grijnzend in slaap.

23 reacties

  1. Ooooooh, *smelt een beetje weg* nice, very nice !


  2. Verdorie…Er is blijkbaar overal Liefde in de lucht… zucht…


  3. Super! :D


  4. O… Dat lijkt leuk…


  5. Dat is zoooo romantisch…!


  6. Waaw! Zo lief, zo leuk, zo romantisch!
    Alvast een goed begin zou’k zeggen!


  7. droomt ook helemaal weg van dit verhaaltje! Wat leuk zeg!!


  8. En dan … zo’n berichtje .. Vrijdagen worden er slechts stralender van

    (En hoe zoiets altijd komt als je het niet (meer) verwacht)


  9. Super! Soms is eerst doen en dan pas denken dus echt wel beter ;-)


  10. Woho, zo tof om dit te lezen! Hopelijk is het de start van iets vreselijk moois… Succes alvast!


  11. Das pas een mooi, superromantisch verhaal om te vertellen aan jullie latere kleinkinderen … :-)


  12. de wonderen van het net soms :) supermooi!


  13. Schitterend :) Snel, efficiënt, impulsief .. zoals het moet :D
    Hopelijk volgen er nog vele leuke momenten ;)


  14. Wow..ik hoop dat het echt gebeurd is!


  15. Amai, dat klinkt als een van die verhaaltjes die te mooi zijn om waar te zijn. Maar gij zijt precies een van de gelukkigen!


  16. Godver, als dat echt waar is ben ik stikjaloers! En ook blij voor je :)


  17. Ha, en laat de mensen maar zeggen dat mensen ontmoeten via het internet niet werkt ;-)

    Het werkt, is het niet? ;-)


  18. Hola; dit is zowaar liefde op het eerste bericht.
    Hope it’s really real!


  19. […] missen van de wereld. Dat moet dus ingehaald worden. Zondagavond gezellig knus doorgebracht met de mooiste jongen van Leuven. Maandagochtend terug naar het labo, ’s middags lopen naar een […]


  20. […] naar Stel-je-even-voor-jongen (ik moet hem toch eens een andere naam geven – suggesties?), Chinees halen en lekker gezellig […]


  21. […] waar het slechte bier ruimschoots goedgemaakt wordt door de gezelligheid, vriendelijkheid en de schone momenten die ge er al beleefd […]


  22. […] leerde je op een niet alledaagse manier kennen. Het werd een rollercoaster. Hoogtepunten, diepe dalen. Ik werd meegezogen. Stapelverliefd […]


  23. […] ik, ik weet het allemaal niet meer. Ik ben mijn hart verloren. Heel erg plots en heel erg erg. Aan een jongen van wie ik nu niet veel meer hoor. Ik durf geen contact met hem te […]



Geef een reactie

