h1

Stel je even voor – tris.

11 februari 2008

Ik ga jullie een verhaaltje vertellen. Een verhaaltje voor het slapengaan.

Op één of andere manier krijgt ze maar niet genoeg van de jongen. Hij intrigeert haar, ze is nieuwsgierig naar meer. Zaterdagmiddag brengen ze samen door. Ze zitten in de zon, ze eten wat, ze lachen, ze drinken iets. Dan gaan ze ieder weer hun eigen weg. Zaterdagavond brengen ze weer samen door. Ze bekijken wat DVD’s, ze lachen, ze vertellen, ze knuffelen, ze zoenen. En ze praten.

Het Gesprek dat vroeg of laat altijd gevoerd wordt zit er aan te komen, ze voelt het. En ze weet niet of ze het wel wilt weten. Misschien wil ze wel in deze roes, die zo aangenaam voelt, verblijven. Ze wil niet met haar beide voeten op de grond geplaatst worden, zoals ze al te vaak heeft meegemaakt. Niet deze keer, niet deze keer. Niet met hem, niet met deze jongen.

“Ik kan dit niet. Een relatie. Het gaat niet. Dat past niet in mijn hoofd.” Ze vraagt hem om uitleg. Hij kan het niet uitleggen. Ze begrijpt het niet. Hij ook niet. “Ik had er niet op gerekend jou tegen te komen, en ik had al helemaal niet verwacht dat het vanaf de eerste seconde zo zou klikken”, zegt hij, “maar het lukt me niet, het gaat niet.” Ze zoekt naar woorden. Ze vindt ze niet.

Ze vindt het jammer, fluistert ze.

“Sorry”, fluistert hij terug.

“Sorry”.

20 reacties

  1. Néééé! Ik dacht dat je eerste vertelseltje uit de fantasie kwam, dat was ’t niet, maar ik hoop dees wel! Toeee, please! Zeg dat ’t om een echt supermisplaatst mopje gaat!


  2. Oh komaan…. :-(
    En nu Quatro dat hij op zijn gedacht terugkomt?! PLZ?


  3. Lime toch! Zouden ze dergelijke dramatische scéne op tv vertonen, dan vindt de één het enorm triest en de ander het erover. Een mens kan toch zo vreemd ineen zitten en de liefde kan slaan en zalven tegelijk. Hopelijk neemt alles eens een definitief goede wending. Ik hoop er alvast in jouw plaats op. (Of moeten we Lime toch maar verdenken van een vreemdsoortige humor?)


  4. Och, komaan. Hij moet er gewoon voor gaan! Go with the flow en al .. Mijn vriend had er ook niet op gerekend mij tegen te komen hoor, nog geen half jaar ervoor was zijn relatie van 7 jaar afgelopen .. Hoop dat hij zich nog zwaar bedenkt .. *knuffel*


  5. Dit is toch niet echt? Anders is het meer een verhaaltje voor het abrupt wakker worden.


  6. *kuch*proefperiode*kuch* ;)


  7. Een beetje een anticlimax, helaas. En een onbegrijpelijke ook. Rare jongens, die jongens.


  8. Wat een onzin. Tuurlijk past dat wel in zijn hoofd. Dat hij er gewoon voor gaat.


  9. Lijkt me een bangelijke loser, Lime : “ik kan dit niet”

    Ander en beter. Enkel met durvers geraak je verder.


  10. En hoe gaat het nu met haar?


  11. Dat het leven geen sprookje is, wou ze haar zeggen, Maar soms eerder een roman (Een russische, vol grootste melancholie en snijdende, doffe pijn). En dat ‘Leven om te vertellen’ schoon is, maar niet altijd om te beleven.

    en vooral, dat het wel kan, en dat het, en dat…
    een epiloog. ja. een epiloog. Want echte verhalen eindigen nooit. En vooral niet zo.


  12. goh goh, hoe erg!! En jouw verhalen zijn altijd enorm herkenbaar, ik maakte ze een voor een ook allemaal mee :(
    Nu gaat het eindelijk goed me mij, en ik hoop dat jouw periode ook komt. Wat stom: ‘ik kan het niet’. Heb het nooit gesnapt. Als het goed voelt, waarom kan het dan niet? Zoals iemand hierboven zei: proefperiode?


  13. O o o, hoe pijnlijk herkenbaar. Helaas heb ik er in mijn jonge jaren ook zo eentje ontmoet. Niets mee aan te vangen …!

    Waarom verspillen sommige mannen toch zoveel tijd met het najagen van utopieën, denken ze steeds maar dat hen nog iets beter zou kunnen overkomen terwijl ze nog maar aan het begin staan van iets dat echt mooi had kunnen worden, wat maakt hen zo bang om ‘ervoor te gaan’? Ik begrijp het niet.

    Gelukkig lopen er ook nog fantastische exemplaren rond die niet zo maniakaal vrijgezel lopen te zijn!


  14. Ik hoop met jou dat dit zo’n droevige scène is zoals elk mooi sprookje heeft. Het zou jammer zijn als je nu zou opgeven. Ik ben er zeker van dat je hem kan overtuigen als je er zelf in gelooft!


  15. Hem overtuigen… heb ik ook lang gedacht. Maar met scha en schande erachter moeten komen dat het zo niet werkt. Hij moet vanzelf komen. Anders steek je er zoveel energie in, is hij eindelijk overtuigd, maar bij het minste gaat hij weer twijfelen en weg is hij. Weer miserie. Neenee, veel beter laten gaan en hopen, hopen dat hij terugkomt als hij het wel kan.


  16. awww :(


  17. Oh neeeeeeen! Dàt heb ik al veel te vaak gehoord de laatste tijd, en ik hoop van harte dat het niet waar is…


  18. dumpen die gast !

    potverdorie


  19. ’t Is misschien omdat ik een meisje ben dat ik niet snap waarom een relatie niet in zijn hoofd past. Awoerd!


  20. Ouch! Djees. Hoe kan dat nu? Zelfs als vent begrijp ik zoiets nu ook niet voor de volle 100%.



Geef een reactie

