h1

Over applaus en corrupte websites.

27 februari 2008
“Hoe lang kennen we elkaar nu eigenlijk al?”
“Al 42 jaar.”
“En vier maanden en twee dagen.”
“Dat geheugen van jou is een wonder.”
“Omdat je me zoveel vis te eten hebt gegeven.”
“Hoe laat is het?”
“Bijna tijd…”
“Goh…”
“Dat is de afkorting van godverdomme.”
“Dat weet ik wel, prins.”
“Je gaat toch niet terugkrabbelen?”
“Nee…”
“Doet het dan maar, het moet gebeuren.”
“Ik kan het niet.”
(reikt haar iets aan) “Hier.”
“Dank je.”
“Dank mij niet, dank je dochter.” *

applaus.

U leest het goed. Lime speelt toneel. De nieuwe hobby waarover ik het eerder had. Doe ik het goed? Geen idee. Waarschijnlijk niet, ik heb nog nooit toneel gespeeld. Die ene keer dat ik me had ingeschreven om met het schooltoneel mee te doen, jaren en jaren geleden, heb ik me op het allerlaatste moment teruggetrokken omdat ik bij nader inzien het lef toch niet had om op een podium te staan. Spreek ik mooi? Geen idee. Waarschijnlijk niet, met mijn noorderkempense tongval en mijn typische ‘r’ – Stew waagde het zelfs die beruchte ‘r’ na te doen. Kan ik er wat aan doen dat ‘corrupt’ uit mijn mond als ‘corrrrrrrrupt’ klinkt?** Heb ik talent? Geen idee. Waarschijnlijk niet. Talenten ontdek je niet maar na 23 jaar.

Maar, het is fijn, het is lachen, ik doe het graag. En daar doen we het voor!

*uit ‘Verder mag alles.’
** By the way, ik blijf erbij: Stew IS corrupt.
8 reacties

  1. Graag doen, dat is het belangrijkste!


  2. Cool! Toneel spelen is hip en leuk! En als je iets graag doet, moet je ervoor gaan!


  3. Je weet toch dat imitatie de hoogste vorm van waardering impliceert? :-)


  4. ik ben alvast enorm benieuwd naar hun manipulatie van de beelden die ze op de blogdrink van ons gemaakt hebben ;-)


  5. Toneel is de max! En van die rrr moet je je niks aantrekken. Je bent in het goede gezelschap van Frrrieda Van Wijck, Birrrgit van Mol, Heidi Lenaerrrrts en mezelf :-)


  6. […] Tijdens toneel grappige dingen horen en zien, maar het niet kunnen opbrengen om te lachen. Toch lachen, omdat […]


  7. […] Mijn kleine teennagel 19 maart 2008 Dinsdagavond, 00.10. Na een lange dag gevuld met labo en toneel kruip ik in bed. Ik lees in mijn boek tot iets aan mijn kleine teen mij irriteert. Mijn hand […]


  8. […] uit die ik nog nooit gezien had. Ik werd stapelverliefd. Hij brak mijn hart. Ik volgde een cursus toneel. Gewoon, omdat ik er zin in had. Mensen hebben mij doen lachen. Ik heb rotdagen gehad. Ik heb […]



Geef een reactie

