h1

Frietvriendjes

9 maart 2008

“Wat moet je hebben”, vraagt ze wanneer wij aan de beurt zijn. “Een klein frietje met mayonaise, een grote friet met zoetzure saus, een bicky burger, een curryworst special en een kaaskroket”, zeggen we. Grote honger.

Tijdens het wachten kibbelen we, zoals gewoonlijk. Over welke film we gaan zien, wat we gaan doen en of curry-ketchup al dan niet beter is dan gewone ketchup. Zoals gewoonlijk luistert de friturin – Wendy – ons af. Stiekem, maar dat wordt al gauw minder stiekem wanneer ze met een “Ja, dat vind ik ook.” ons gesprek binnenvalt. Ze babbelt even mee, lachend om ons gekibbel.

En dan is daar plots die vraag. “Is dat je vriendin?” vraagt ze aan mijn metgezel. “Nee, dat is een vriendin”, antwoordt hij. Ze kijkt verdacht opgelucht. “Ah”, zegt ze na een korte stilte, “ik zie jullie altijd samen hier.” “Eigenlijk zien we elkaar ook maar enkel als we samen frietjes gaan halen”, vertel ik haar. “Dus jullie zijn frietvriendjes?” lacht ze, nog steeds ietwat blozend. Ja, wij zijn frietvriendjes, beamen we.

Volgens mij is Wendy verliefd. Op mijn frietvriendje.

11 reacties

  1. Weet uw frietvriendje dat al?


  2. @ Daphné: nu wel ;)


  3. Oh leuk, een frietvriendje! :)


  4. Ik vind dat Van Dale het woord ‘frietvriendje’ ogenblikkelijk moet opnemen. Heerlijke term.
    O ja: curry-ketchup is stukken beter dan gewone. Nooit twijfelen. ;-)


  5. de friturin is NIET verliefd op uw frietvriendje. Ik kom daar gewoon al zolang dat die mensen zich (al dan niet oprecht) interesseren in mijn persoonlijke sfeer :-)

    Maar misschien was ze wel een tikkeltje jaloers dat zij niet mee mocht komen kijken naar de bloopers van het Eiland

    En Menck heeft absoluut gelijk!


  6. @ drs: tutut. Vrouwen hebben zoiets door ;)


  7. @ lime: als ’t over iemand anders gaat dan toch :-p


  8. […] heb ik niet zelf bedacht, die komt van de dochter van de frituureigenaar. Deze friturin (copyright Lime ), die mij al jaren bedient, begint dan ook regelmatig een gesprek, of -zo ik mij al in één […]


  9. Krijgt gij maar één friet bij die Wendy frituur? een grote friet of een kleine friet? Stante pede veranderen van frietleverancier.

    Was getekend


  10. […] 25 post-its (2) 19 april 2008 Volgend jaar volg ik een cursus (stijl)dansen. Samen met mijn frietvriendje. Kan me niet schelen dat dansen een hype is. Ik wil het ook kunnen. *** Afterworkparty’s […]


  11. […] deed de kop koffie bij een vriend van vroeger die ik al heel lang niet meer gezien had zo’n deugd. ‘Ik ben eigenlijk best […]



Geef een reactie

