h1

Pech

11 maart 2008

Zaterdag. Eindelijk, eindelijk ging ik voor mijn teeveetje zien. Ik wou al zo lang een teeveetje op mijn kot hebben. Ik stap samen met papa in de auto, op weg naar Nederland om daar in een elektrozaak een teeveetje te zoeken. Aldaar aangekomen valt mijn oog meteen op een klein kleurenteeveetje met ingebouwde DVD-speler, net wat ik zocht. Het was het kleinste teeveetje van de ganse winkel. 159 euro kostte ie. Ik vertel de verkoper dat ik graag het kleinste teeveetje van de ganse winkel wil hebben, en hij zegt dat hij hem even achteraan zal gaan halen. Even later komt hij terug met de mededeling dat ze hem niet meer in voorraad hebben, maar dat ik het toonzaalmodel wel mag meehebben, dat hij nog gauw even de doos in het magazijn gaat halen. Een tiental minuten komt ie terug en vertelt hij me met een beteuterd gezicht dat ze de afstandsbediening nergens meer vinden. Ik moet nog veel beteuterderder gekeken hebben want hij verontschuldigt zich wel vijf maal.

“Ik weet nog een zaak zijn”, zegt papa, “’t ziet er louche uit, maar onze DVD speler komt ervan en die werkt goed.” Ik had het kunnen weten. Op naar de volgende zaak dan maar. Daar aangekomen zien we een lange, smalle, groezelige winkel met allerlei dozen op de grond, elektrotoestellen schots en scheef op elkaar gestapeld, flikkerende TL lampen en een lelijk versleten vloerkleed. Ik had het kunnen weten. Maar! Maar! In het midden van de winkel staat hij. De TV die ik zoek. Een ander merk, maar even groot klein en met een ingebouwde DVD-speler. Voor maar 100 euro deze keer! We roepen de verkoper erbij. Hij ziet eruit als Borat. Inclusief kostuum. Ik had het kunnen weten. Hij zegt dat dat een goed teeveetje is, dat ze in reclame staan omdat ‘de dozen wat beschadigd waren’. Ik had het kunnen weten. Hij haalt een TV uit de doos, laat zien dat er niets aan de TV is en haalt de afstandsbediening uit de doos, “zie je, niets geen krassen”. Goed, ik betaal 100 euro en wandel overgelukkig met mijn nieuwe teeveetje naar buiten.

Maandag, 19.00. Papa komt op mijn kot aan met een grote doos in zijn handen. Ik ben er helemaal klaar voor, TV’tje een plaats geven, kabel installeren, verschillende zenders programmeren. Papa haalt de TV uit de doos en neemt de stekker om hem in het stopcontact te steken.

“Oh nee.”, zegt papa.

“Oh nee.”, zeg ik.

“Godverdomme.”, zegt papa.

“Fuck.”, zeg ik.

Blijkt dat de stekker één of andere buitenlandse stekker is. Geen Belgische, geen Nederlandse. Zelfs geen Amerikaanse. Een stekker die ergens in Timboektoe in een stopcontact past volgens mij. Ik. Had. Nog. Nooit. Zo’n. Stekker. Gezien. Geen wonder dat de TV ‘in reclame’ stond en maar 100 euro kostte.

Ik had het kunnen weten.

15 reacties

  1. in kluswinkel een stekker gaan halen, kabel doorknippen, nieuwe stekker eraanzetten. gefixt :-)
    (ten minste als de tv zelf op 220V werkt…)


  2. Afknippen en een nieuwe opzetten, zou wel degelijk moeten gaan. En de universele stekker die wij hier op het werk hebben liggen, zou maar 10 euro gekost hebben. Good luck! Laat maar weten als je hulp nodig hebt hé ;-)


  3. Zeker van dat ie niet ‘van de camion is gevallen’? :)


  4. Das stoem… :-(
    Misschien vind je in Leuven een stekker, of een handige harry die er een andere stekker kan opzetten?


  5. Terugbrengen, hé!


  6. Zo’n klein tv’tje, werkt dat ook niet met batterijen? * grijns *


  7. Het is inderdaad misschien kinderspel om het ding toch aan de praat te krijgen, alles hangt ervan af wat voor voeding het nodig heeft. Als het 230V 50Hz is dan is dat allemaal geen probleem, anders moet ge al omvormers beginnen steken, en dat is vrij kostelijk. Laat maar weten als je hulp nodig hebtm een foto van de elektrische gegevens op de achterkant is genoeg.


  8. Idd wel pech, maar 1 of andere handige harry (ik niet :) )kan daar wel een mouw aan passen waarschijnlijk.


  9. […] fantastisch is, dat hij zo goed samenwerkt met je iPod en met dat digitaal fototoestel dat uit de toonzaal gehaald moest worden (en het verlopig perfect blijft doen *hout […]


  10. Hier staat anders nog wel een klein Sony teeveetje dat ik niet meer gebruik in de doos ;)


  11. Tsja, wat wil je als van Borat een tv koopt?

    Was getekend


  12. Tegenslag is pech!


  13. Euh, wat is er mis met de tv’s in België? :)


  14. […] in het zeldzame zonnetje dezer dagen, zonder pijn aan je knieën. * Pappenheimers zien op je kot (de TV werkt!) op zondagavond, daarbij maar al te goed beseffend dat je maandag verlof hebt. * Je keihard […]



Geef een reactie

