h1

Mijn kleine teennagel

19 maart 2008

Dinsdagavond, 00.10. Na een lange dag gevuld met labo en toneel kruip ik in bed. Ik lees in mijn boek tot iets aan mijn kleine teen mij irriteert. Mijn hand kruipt onder de lakens om te voelen wat er loos is. Dan voel ik dat een stuk van mijn kleineteennagel los zit. Dat is wel een heel erg groot stuk nagel voor mijn kleine teen, denk ik, en ik besluit mijn deken van me te gooien om mijn kleine teen nader te onderzoeken. Ik breng mijn kleine teen tot op ooghoogte en ik begrijp er niets van.

Mijn kleine teennagel, mijn héle kleine teennagel, hangt nog enkel met een velletje vast. Ik pak hem vast en veel is er niet nodig om hem ervan te trekken. Hoe in godsnaam is dat mogelijk, je kleine teennagel die zonder reden in staking gaat. Pijn doet het niet, het voelt wel raar. Ik hoop dat ie ooit besluit te stoppen met zijn staking en terug te groeien.

Ik kreeg plots de intense drang om dit euvel met iemand te kunnen melden, een maat, een vriendin, een lief. Maar ik wist niet wie er enthousiast zou reageren op dit volkomen nutteloze weetje, dat mijn kleineteennagel had besloten er spontaan af te vallen, en met mijn gsm in mijn handen besefte ik dat er eigenlijk helemaal niemand was naar wie ik zo’n trivia kon sturen, midden in de nacht. En daar was ik droeviger om dan om mijn teennagel, God hebbe zijn ziel.

11 reacties

  1. Hah, mij mag je dat altijd laten weten. Dat klein belleding staat toch de hele nacht op. En daarna zou ik wschl breed glimlachend om je trivia verder slapen … uiteraard na eerst even zelf een check up gedaan te hebben van al mijn 20 nagels.


  2. ik heb dat ook al voorgehad met mijn grote teennagel… vies dat dat is! En ik voelde toen ook de plotse drang om dat met zoveel mogelijk mensen te delen :)


  3. Ho, zoiets mag je me altijd sms-en!


  4. yikes, doet dat geen pijn?


  5. 1 minuut stilte voor de kleine teennagel…


  6. Ik heb ook een heilige schrik dat mij dat ooit op een dag zal overkomen :/


  7. Ik had gisteren hetzelfde voor met een hersencel. Wat mij zorgen baart is dat ik niet weet over hoeveel van die dingen ik nog beschik.

    Was getekend


  8. Ik. Wil. Het. Niet. Weten!!!

    *loopt gillend weg*


  9. Gelukkig kan je het posten in alweer een leuk berichtje :)


  10. Mocht ge mijn GSMnummer gehad hebben dan had je mij ook met dat nieuws mogen smsen. Ware het niet dat ik dan ganz neurotisch om de 5 seconden mijn eigen nagels zou checken. :D


  11. […] putje net naast de mond, die ene moedervlek in de vorm van een koffieboon op zijn bovenbeen, zijn kleine teen zonder nagel, zijn twee kleine putjes in de schouders, zijn rechterbeen dat een halve centimeter korter is dan […]



Geef een reactie

