h1

[wijvenweek] Mijn wijvenlijf.

24 maart 2008

ww_logo_120x120.gifEigenlijk mag je daar niet te lang bij stilstaan, bij je lijf. Sla ik een vluchtige blik in de spiegel, dan valt het allemaal nog wel mee – een gezond gezichtje, niets abnormaals te zien, blonde haren – maar hoe langer ik in de spiegel kijk, hoe meer dingen ik vind die me niet aanstaan.

“Mijn ogen staan eigenlijk wel dicht bijeen, nietwaar? Ja kijk, hier zo, zie je niet? Mijn rechteroog staat veel dichter bij mijn neus dan mijn linker. Ja toch, hè? Niet? Allé, zie nu, dat valt toch op? Dat ik dat niet eerder gezien heb! Komaan, dat ziet iedereen! Volgens mij is dat het eerste wat mensen zien als ze naar me kijken. Dat moet wel, het kan bijna niet anders! En mijn neus. Die zou toch iets minder dik mogen zijn, vind je niet? ja kijk, hierboven, die neusbrug, is die niet dikker dan normaal? Bij andere mensen is die toch dunner, nietwaar? Ja, tjees, kijk eens aan, hoe dik die is! Valt dat niet op? Jawel, dat valt keihard op, kijk nu eens! Dat mij dat nog niet eerder is opgevallen! Alles is buiten proportie!”.

Maar, dat moet ik ook zeggen, voor de rest klaag ik niet. Ja, die cup had wel wat groter gemogen, mijn benen langer, mijn buik platter en mijn billen minder, uhm, aanwezig, Maar toch, ik ben content met mezelf. Ik voel me jong, goed en gezond. Sommige dagen iets minder dan andere, maar wie niet?

Nee, dit lichaam met zijn kleine bruine vlekjes op zijn rug, zijn putje net naast de mond, die ene moedervlek in de vorm van een koffieboon op zijn bovenbeen, zijn kleine teen zonder nagel, zijn twee kleine putjes in de schouders, zijn rechterbeen dat een halve centimeter korter is dan de linker; dit lichaam is ok, en van mij. En ik houd ervan.

12 reacties

  1. Ojee, allemaal dingen om op te letten volgende blogmeet/drink/wards!
    En misschien alcoholstift en meetlatje meenemen dat we dat is allemaal kunnen uitmeten en tekenen (wat een foto-opp)

    :d


  2. Dat je je zelf goed voelt in je vel is het belangrijkste, niet wat de rest denkt.

    Ma met een beetje photoshop kunnen we je foto’s wel al symmetrisch maken :) :p


  3. Goed gezegd!


  4. pieuw ;-) aleen die teen zonder nagel dat vind ik nu toch echt iets minder :s :D


  5. Ik voel mij ook jong!
    t’Zou mij niet verwonderen moest ik een dezer ook een kleine teennagel verliezen, maar zo erg is dat niet, ’t is niet meteen het meest functionele lichaamsdeeltje :)


  6. I confirm … met uitzondering van het cursief.


  7. Ik heb ook zoiets met mijn ogen, alleen dan dat ik vind dat mijn ene oog kleiner is dan mijn andere. Vreemd genoeg vind en zie ik dat alleen tijdens mijn dipjes… :D


  8. Misschien is er iets mis met je ogen en valt je lichaam eigenlijk toch meer dan goed mee…
    Misschien ben je ongelooflijk knap maar zie je het niet wegens een probleem aan je ogen…daar al eens over nagedacht?


  9. nooit te lang te aandachtig in de spiegel te kijken. Da brengt alleen maar twijfel naar boven.


  10. je lijf aanvaarden zoals het is, dat heb ik ook geleerd met de jaren! Natuurlijk vinden we altijd dingen die beter kunnen, maar ach, overt algemeen zijn we content!


  11. ge bent niet de enige die van uw lichaam houdt :-) maar van de rest nog veel meer :-D

    (zin in frietjes btw)


  12. Heerlijke beschrijving van jezelf ;) En trouwens: wat de spiegel vertelt, is toch maar een klein deeltje van wie je bent, want wat in je lijf zit, is zelfs voor de spiegel een groot raadsel…



Geef een reactie

