h1

[wijvenweek] Mannenwijf.

26 maart 2008

ww_logo_120x120.gifMannen. Mannenmannenmannenmannen. Heelder stationromannetjes zou ik over hen-en-mij kunnen vullen. Heelder roddelsecties van Story’s, Dag Allemaals en Royalty. Nu ja, Royalty misschien net niet. TV Familie daarentegen.

Mannen. We kunnen niet met hen en we kunnen niet zonder hen. Ik kan niet zonder hen en niet zonder hen. Wat moet ik eigenlijk nog vertellen over mannen? Alles is al gezegd geweest. Buiten misschien het feit dat ik tot een gigantisch inzicht gekomen ben. Jaha. Alles is me duidelijk geworden, en sindsdien ga ik als een vrolijk fladderende vrijgezel door het leven.

Het inzicht dus. Ik val op mannen die onafhankelijk zijn. Op mannen die gesteld zijn op hun vrijheid. Mannen die gelukkig zijn met zichzelf, die niemand nodig hebben. Het probleem is dat deze mannen onafhankelijk zijn, gesteld zijn op hun vrijheid, gelukkig zijn met zichzelf en niemand nodig hebben. Mij ook niet dus.
Maar ik kan er niets aan doen! Van zodra een man interesse toont in mij, ècht interesse als in – ik wil dat wel eens proberen met u, zo’n relatie – ren ik weg. Dan panikeert alles in mijn hoofd en krijg ik nachtmerries en waanbeelden van mannen die elke avond huilend op mij zitten te wachten tot ik thuis kom om dan snikkend in mijn armen te vallen en mij te verkondigen dat hun leven niets is zonder mij.

Maar weet je, als de mannen die mij wel interesseren mij niet nodig hebben, wel, dan ik hen ook niet. Ook niet als hij geweldig is, mij aan het lachen kan brengen, zijn zoenen de zoetste zoenen der zoenen zijn, zijn knuffels de meest zachte der knuffels. Als zijn verhalen zo interessant zijn dat ik aan zijn lippen hang tot hij uitverteld is, hij zo mooi is dat ik me er elke keer weer over verwonder wanneer ik hem opnieuw zie, mijn handen zo perfect in de zijne passen, mijn lichaam zo perfect in zijn schoot. Nee, zelfs dan wil ik hem ook niet. Nee, echt niet. Echt niet. Echt.

7 reacties

  1. Aaaaaaaaaaaaaah, ik heb dat oohook! Die derde alinea klopt volledig. Shit seg. Maar uw vierde alinea is er één om over na te denken, die klopt ook volledig.


  2. Yeah right :-)

    Anyway, enjoy the ride!


  3. Sorry, te snel gereageerd, had de rest nog niet gelezen. My mistake!


  4. ik vind die vierde alinea eerder een leugentje om bestwil.
    althans zo vat ik het op, dat t voorlopig wel goed is voor jezelf te zeggen dat het echt niet hoeft. En das wijs! Maar na een tijd, stapt ge daar hoe dan ook van af, als de volgende ((on)bereikbare) liefste kerel u pad kruist. Juist?


  5. *leest in stilte*


  6. Waarom wordt onvrijheid altijd gelinkt aan een relatie?

    Was getekend


  7. Ja natuurlijk,alle mannen zitten huilend op jou te wachten. En onzeker dat wij zijn! Dat zit gewoon in ons hé :s Gelukkig kunnnen we alles van ons afschrijven in honderdduizend indentieke blogs.



Geef een reactie

