h1

Pijpenstelen

24 april 2008

Waarom, als het pijpenstelen regent, op voorhand al vloeken en je humeur pijlsnel zien zakken om vervolgens met voorovergebogen hoofd zo snel mogelijk naar huis te fietsen om aldaar verder te vloeken – zoals de meeste Belgen het doen – als je ook

met opgeheven hoofd en de regen trotserend door die regen kan fietsen. De warme regendruppels kletterend op je huid, je mond open om de regendruppels op te vangen op je tong. Al zingend van siiiinging in the rain naar huis fietsen omdat je weet dat daar toch een dak boven je hoofd en een warme douche wacht?

Verander je ingesteldheid. Begin bij fietstochtjes door de regen.

16 reacties

  1. Zolang het een tochtje naar huis is, kan het geen kwaad ;-)

    Pijpenstelen regenen als ze u ergens verwachten en ge daar doorweekt toekomt, iets minder :-)


  2. @ Jonas: er staat dan ook uitdrukkelijk ‘naar huis’ ;)


  3. Ik kan daar idd ook wel van genieten. En dan goed rondkijken naar u mede fietsters die zitten te ploeteren door de regen en ze een lieve glimlach werpen en hopen dat je hun fietstocht toch een beetje hebt opgevrolijkt :-)


  4. nice one, die KULeuven slogan zie je toch overal, de volgende keren als ik hem zie, zal ik zeker aan je “aanpassing” denken :-)


  5. Mooi gezegd!
    Wel opletten, als ge uw mond naar boven doet om regendruppels op te vangen, dat ge nergens tegenaan rijdt :)


  6. Jamaar, dat gaat alleen maar als ik een plastieken zak op mijn hoofd heb of zo, want anders gaat mijn haar zo KRULLEN en dan kan ik toch niet genieten van de regen? Maar verder heb je wel gelijk hoor.


  7. Ik probeer het. Alleen lukt het nog niet zo vaak als ik zou willen.


  8. Helemaal mee eens…maar de Nederlanders kunnen er ook wat van hoor…
    Gewoon zingend op de fiets naar huis…en raar dat de mensen kijken ;-) Hahahaha.


  9. Ik doe het binnen een kwartiertje … wel functioneel, maar ik zal er proberen van te genieten.


  10. Ik doe net hetzelfde, maar dan wel zonder dat zingen.


  11. ik hou niet van regen.


  12. Als ik naar huis rij dan kan ik nog leven met de regen maar om een of andere reden regent het de laatste tijd alleen maar op momenten dat ik naar ergens onderweg ben. En met zo’n natte, plakkende broek ergens zitten is helaas niet zo gezellig. ;)


  13. had je dan geen verkoudheid achteraf, Lime ?
    of zo een lopende snotneus ?


  14. Ik hou niet van fietsen.

    Ik zal er eens door wandelen. ;)


  15. Groot gelijk! Ik doe mijn best :)


  16. hoelang steel je de pijpen al, Lime ?



Geef een reactie

