h1

Dit is het.

3 mei 2008

Ik kwam er binnen en ik dacht, dit is het. Dit is het. Meer wil ik niet meer zien. Dit is alles, zelfs meer, dan ik zoek. Ik moest en zou het hebben. Desnoods pleegde ik er moorden voor. Maar omdat er niet echt iemand te vermoorden viel bleef ik gewoon langsgaan en vriendelijk lachen en lief zijn tegen de huidige bewoners opdat ze een goed woordje voor ons zouden doen. Ons zijnde Kathleen, H. en ik. En de ‘dit’ van het ‘dit is het’ gaat over een huis. Een huis dat ik moest hebben. Gulzig bekeek ik de ikea-catalogus en koos ik spulletjes voor wat mijn kamer zou worden. Ik dag- en nachtdroomde erover. Ik zag mezelf binnenkomen in ons huisje, de sleuteltjes filmgewijs in een schaaltje naast de voordeur gooiend en ‘Ik ben thuuuiiiiss’ roepend naar mijn medebewonders. Ik mocht niet van mezelf, de teleurstelling zou te groot zijn moesten we het huis niet hebben. Maar ik kon het niet laten.

Maar! Maar! Maar! Sinds midden deze week is het niet meer zomaar ‘een’ huis maar kunnen we wel degelijk spreken van ‘ons’ huis. Nu ja, het IS niet van ons, maar toch. Een beetje. En een beetje is meer dan genoeg.

Wilde plannen hebben we ermee, met rode muren, kerstlichtjes boven de deuren, gezellige slaapkamers, housewarmingluau’s, barbecue’s in de zomer, gezellige feestjes, knappe tuinmannen met bloot bovenlijf, schitterende ovenschotels die heerlijk geuren door het ganse huis, gezelligheid als je binnenkomt, een ‘wie is aanwezig en wie is afwezig’-bord bij de voordeur.

Het zal wennen worden, en afspraken zullen gemaakt moeten worden. Maar we zien het helemaal zitten. Ruimte dat we zullen hebben! Gezelligheid! Vrijheid! Genoeg privacy en toch altijd iemand in de buurt om mee te babbelen. Dat is toch wat iedereen wilt?

Numero 112. Honderdentwaalf. Iedereen altijd welkom!

12 reacties

  1. Man man man, ben ik jaloers zeg!


  2. En rond welk deel van Leuven bevindt numero 112 zich?


  3. Jaloers is het juiste woord. Ik denk dat dit wel hetgeen is waar elke vrijgezel die afstudeerd in Leuven van droomt, zo’n huisje met vrienden, zelfstandig maar toch met iemand waarbij je terecht kunt. Ik zou alleszins al een grote zetel voorzien voor alle knuffels van Kathleen :)


  4. Gewéldig! Mag ik eens komen kijken naar die tuinman met bloot bovenlijf? :)


  5. Vooral die privacy, daarop ben ik jaloers…
    Hoeveel trappen heeft 112 aan de voordeur? ;-)


  6. @Lucie: Ik kan vier slaapkamers, een living, een veranda, een grote kelder, een badkamer en nog wat ruimtes vullen met knuffels. En als het nodig is he, dan kom ik uw kot er wel mee vullen. Nah! ;)

    @Daphné: alleen een opstapje! En het is een grote deur dus je kan er makkelijk binnen.

    Ok, ik zit reacties te geven op Lime haar blogbericht. Foei kathleen, foei. Maar het is het enthousiasme. Ik kan het niet houden! :D

    *doet nogmaals een vreugdedansje*


  7. als die tuinmannen er zijn… laat idd iets weten :P
    Verder wens ik je veel plezier in het nieuwe huisje! :)


  8. Heerlijk! Leve het Leuvense.


  9. Krijg zin om te verhuizen :)


  10. *noteert: nummer 112* ;)

    Anyways, ik hoop nog steeds op het worden van buren. Alleen ontbreekt het mij aan de guts om stappen te ondernemen. :D


  11. de rode muren en kerstlichtjes klinken heeeel gezellig


  12. […] ja hoor, een huis vond ik. Ik woon niet samen met het meisje over wie ik het hierboven had, maar wel met Kathleen en […]



Geef een reactie

