h1

Girl Geek Dinner – wat vooraf ging.

15 mei 2008

Samen met een andere blogster zat ik op de trein, op weg naar de Brussels Girl Geek Dinner, in, jawel, Brussel. We babbelen en leuteren er op los. We zijn nog maar goed en wel vertrokken als er een stem doorheen de coupé klinkt. ‘Wegens een brand in Brussel-Noord zal deze trein stoppen in Schaarbeek en vervolgens verder rijden naar Knokke. Reizigers met als bestemming Brussel-Noord, Brussel-Centraal en Brussel-Zuid zullen verder kunnen reizen vanuit Schaarbeek.  Tegenslag, maar ach ja, er zijn ergere dingen in het leven. En je babbelt verder. Luid, zo blijkt, als in Schaarbeek een man op ons af stapt met de woorden ‘Ik hoorde jullie er net over praten op de trein, moeten jullie ook naar de Brussels Girl Geek Dinner?’

‘Ja’, zeg ik.

En daar had ik moeten zwijgen, maar uiteraard probeerde ik weer grappig te zijn. Probeerde.

‘Maar ik ga voor het Girl gedeelte. Ik ben geen Geek. Ik ga voor het eten, niet voor die presentaties. Saaie bedoening. Oh ja, ik ben Lime, wat is uw naam juist en wat is jouw blog?’

‘Ik ben Koen en ik ben één van de sprekers.’

En toen wist ik even niet meer wat zeggen.

11 reacties

  1. auch! zoiets zou ik gegarandeerd ook voorhebben!


  2. Muhahaha… heerlijke blunder. Ach, het maakt alles een stuk leuker. Blijven gaan, Lime!


  3. Haha, Goeien Bal! Ooit verkleed ik me nog als madam, want die Girl Geek dinges lijken mij toch altijd plezanter … en jup … ik zou ook voor de “girl” gaan en niet voor de “geek” :) Dankzij jouw wist die vent meteen ook direct zijn plaats in zijn geheel … bezighouding en achtergrondgeluid :)


  4. Hihi, slimme zet!


  5. Love it! The way to go :p
    Grappig dat iedereen dit toch ooit in zijn leven meemaakt. Maar hij zal het wel niet zo erg gevonden hebben met zo een groep charmante dames rond hem!


  6. Dat ge dat durft zeggen, zo van “wat is uw blog?” :-P


  7. Ondanks (of net dankzij :-)) die kennismaking kon ik me geen beter gezelschap voorstellen op een dag dat de NMBS zijn best deed mijn humeur te verpesten!


  8. Hihi… uit schuldgevoel toch goed geluisterd naar meneer Koen? :)


  9. hihihi :-)
    Grappig.. :-)
    Ik vroeg me net even af indien er in Schaarbeek dan ook mensen waren die een rolstoelgebruiker van de trein hielpen… Doorrijden tot Knokke zou toch wel een schande zijn…


  10. Nog nooit van gehoord. Wanneer ben je geek?


  11. @ Myle: als je samen met een dame binnengaat geraak je er ook hoor. Er mogen alleen niet ‘enkel’ mannen binnen. Maar ik vind het verkleedidee vele leuker :)

    @ Imke: Idd :) Hij kon er op het moment zelf ook al wel mee lachen.

    @ Koen: nogmaals mijn excuses, het was dus echt niet kwaad bedoeld :) En ik vond je presentatie echt heel erg interessant.

    @ Contessa: Wel, zie de @Koen. En ’t is niet eens gelogen :)

    @ Daphné: Als ze zien dat er iemand hulp nodig heeft zullen ze je wel helpen hoor.

    @ Life is a dance: geen idee. Maar je moet gewoon eens afkomen, is echt wel gezellig!



Geef een reactie

