h1

Over mijn fiets.

18 mei 2008

Mijn fiets begint zowaar een BF* te worden. Straks moet ik hem nog handtekeningen gaan laten uitdelen. Hopen dat ie geen scrupules begint te krijgen. Eerst kreeg hij een ganse blogpost alhier – om hem te introduceren – en een tweetal weken geleden dook hij plots hier op.

En dan deze week kreeg hij weer zijn portie aandacht:

Vrijdagochtend moest ik in Brussel zijn. Gezwind fiets ik naar het station om aldaar nog gezwinder bijna iemand aan te rijden als ik naar de oude fietsenparking naast het station wil fietsen om mijn fiets aldaar te stallen. Het individu hield mij tegen, zwaaide met zijn armen en liet me weten dat ik mijn fiets voortaan in de nieuwe fietsenstalling aan de andere kant van het station kon plaatsen. Eigenlijk had ik geen zin om het plein weer over te fietsen en die andere fietsenstalling te beginnen zoeken – “ja maar, je vindt hem gemakkelijk hoor, het wijst zichzelf de weg”; maar dat kennen we bij mij: hoe gemakkelijker iets te vinden is voor anderen, hoe meer ik verloren loop en hoe gênanter het voor mij wordt – en ik was eigenlijk al te laat waardoor ik al helemààl geen zin had om mij in avonturen te storten als nieuwe fietsenstallingen opzoeken en mijn geliefde fiets ergens achter te laten waar hij nog nooit gestaan heeft.

Nu ja, braaf als ik ben volg ik natuurlijk mans instructies, zoek ik de fietsenstalling op – die gemakkelijk te vinden was, het wees zichzelf uit – en plaats mijn fiets als één van de eersten in de gloednieuwe fietsenrekken. Jammer dat ik mijn fototoestel niet bijhad, want het had wel iets, die rijen en rijen gloednieuwe, blinkende en lége fietsenrekken.

Toen ik terugkwam van Brussel ging ik mijn fiets halen en gezwind – ik deed die dag alles gezwind – liep ik de fietsenstallingen binnen en kwam ik pardoes op een openingsreceptie terecht. Ik nam mijn fiets uit het rek en wou vertrekken toen een fotograaf met een joekel van een fototoestel op mij af kwam gerend en vroeg of hij een foto mocht trekken ‘want ik nam als één van de eerste de nieuwe fietsenstallingen in gebruik’. Tuurlijk mocht dat en gewillig poseerde ik met mijn fiets voor de foto. Je ziet het natuurlijk ook niet alle dagen in Leuven, iemand die zijn fiets uit een fietsenrek neemt en vertrekt.

 

* Bekende Fiets

11 reacties

  1. Waar is de foto?

    En mag ik aub een handtekening?


  2. Mijn fiets kan wellicht nog heel wat leren van jou fiets. Geeft ze toevallig geen cursussen ‘Hoe een hippe fiets zijn’?


  3. Ik wil zo hard die foto zien! :-D


  4. Gij rolt toch altijd in zo van die dingen hé :) Geweldig. Hebt ge nu als eerste ook een plaatsje mogen reserveren, dat altijd dan van u is? :)


  5. […] Lime was er als één van de eersten bij om de nieuwe fietsenstalling uit te testen. […]


  6. In welk medium kunnen we de foto zien?


  7. Jah, hij valt wel op hé die fiets ;-)
    Je vergat mijn comment ooit of het kon dat je in nummer 110 woonde omdat ik daar je fiets zag staan ;-)

    Ps: je hebt blijkbaar een ander slot? Was ’t vroeger niet rood?


  8. @ Jonas, Dikkie, biezonder: ik weet het niet :( Ik weet niet voor wie/wat hij een foto trok en heb het ook niet durven vragen. Maar als je hem ergens tegenkomt, laat het me dan zeker weten :)
    @ Life is a dance: Damn, dat had ik inderdaad moeten vragen :D
    @ Daphné: Jaja, op dat nummer woon ik (voorlopig toch nog). En vroeger had ik inderdaad een rood slot :D Maar dat werkte te goed en ik kreeg het niét meer open. Heb het moeten laten doorzagen en een ander moeten kopen.


  9. Oei, dat is minder fijn…
    Wat stond er eigenlijk op dat slot? Stella ofzo? Ik beeld me in dat er iets op stond in witte letters…
    (ja ik heb een pèèrdememorie = een héél (freaky) goed geheugen op sommige vlakken)


  10. @ Daphné: Stella stond er niet op hoor :D ’t was het merk van het slot, wat het juist was weet ik niet meer. Maar ’t was inderdaad in witte letters.


  11. Ik zie inderdaad toch vaker fietsen die nààst de stallingen staan. =D



Geef een reactie

