h1

Hij ziet mij graag.

20 mei 2008

Hij ziet mij graag. Ik merk het aan kleine dingen. Hoe hij mij vraagt hoe mijn weekend geweest is. Hoe hij naar mij kijkt. Hoe hij me vertelt dat hij mij mooi vindt. Met of zonder puistjes. Hoe hij mijn bed opdekt. Hoe hij het niet duldt als ik hem mijn wang aanbied, maar mijn gezicht tussen zijn handen neemt en de zoen op mijn mond plant. Hoe hij jaloers is, als anderen hun tijd met mij verdrijven. Hoe hij naar mijn hand grijpt als we samen ergens naar toe gaan. En hoe hij deze niet loslaat, ook niet als we vrienden van hem tegenkomen. Daags nadien vertelde hij me dat zijn vrienden aan hem vroegen wie zijn vriendinnetje was. Ik lachte, maar heb niet naar zijn antwoord gevraagd. Hij vertelt over later. Over zijn acht kinderen. Over mijn vier zonen. Of ze dezelfde zullen zijn, zijn en mijn kinderen. Soms zwijgt hij plots, en zoekt met zijn mooie bruine ogen de mijne op. Als hij mijn naam zegt zet hij er steevast het bezittelijk voornaamwoord ‘mijn’ er voor.

Maar ik, ik weet het allemaal niet meer. Ik ben mijn hart verloren. Heel erg plots en heel erg erg. Aan een jongen van wie ik nu niet veel meer hoor. Ik durf geen contact met hem te zoeken, te bang dat mijn hart opengereten wordt, voor de zoveelste keer. Dus zwijg ik.

En geniet ik, van deze warme vriendschap die mischien toch meer dan vriendschap is dan we beiden willen toegeven. Bij hem is alles vertrouwd, hem ken ik al zo lang. Bij hem hoef ik geen schrik meer te hebben. Hij kent mij door en door maar ik hem ook. We weten dat we elkaar voor geen haar kunnen vertrouwen. En dat doen we dus ook niet. Maar toch, op één of andere manier, komen we steeds weer bij elkaar terecht. Om ons verhaal te doen. Om te lachen. Om niets te doen. Om in elkaars ogen te kijken. Om thuis te komen.

 

13 reacties

  1. Meiske, gij schrijf ongelooflijk mooi, met zo veel gevoel er in… Ik word er stil van.


  2. Hoopt dat HIJ binnenkort helemaal voor jou kiest … zal ik kaarsjes branden?


  3. Het is moeilijk lief te hebben met een verloren hart, maar het is toch zo ontzettend fijn om zo’n feit eventjes te kunnen vergeten…


  4. dit beroert zelfs mijn kille hart ;-)


  5. Lime,

    Het komt me zo bekend voor, heb het al meermaals gezegd. Had ook ‘mijn ventje’, die wat we hadden geen relatie kon noemen. Geen binding, maar fantastische tijden. Toen het menens werd, stapte hij eruit, en toen ik iemand anders had, was hij jaloers en miste hij me.
    Ik denk nog elke dag, meerdere keren, aan ‘mijn ventje’. Maar ik ben intussen verder gegaan. Ik ben er’t hart van in eigenlijk dat ik het bijna helemaal heb afgesloten. Maar ik heb nu eindelijk iemand die ik kan vertrouwen en die niet wegloopt bij het woordje relatie. ‘Mijn ventje’ zal ik daar nooit in kunnen vertrouwen, hoe vaak hij me ook vertelt dat hij van gedachten is veranderd.

    Succes!


  6. Das mooi :-)
    Ik ben blij voor u…

    Hopelijk vind je je hart snel terug…


  7. Ik vind effe geen woorden meer


  8. Shit, wat moet je doen in zo’n situatie? Ervan genieten omdat het misschien iets heel moois wordt of er afstand van nemen omdat dit alles is wat je misschien zal krijgen? Ik denk dat de tijd het zal uitwijzen…


  9. Dit is zo herkenbaar! Ik zit voor het ogenblik in een gelijkaardige situatie. Ik wil die vriendschap niet kwijt, maar toch is alles zo anders dan vroeger, zelfs de kleinste dingen
    Erover praten is de enige oplossing, denk ik. En tijd zal ook wel raad brengen


  10. gewoon genieten en met volle teugen … de toekomst wijst zichzelf wel uit !


  11. […] vanavond. En ik zei ja toen hij vroeg of ik mee naar een singlesonly fuif wou gaan – ook al stond  de jongen die de hoofdrol ingepikt heeft van voorgaande berichtjes daar ietwat wantrouwig tegenover. Maar: […]


  12. Hoi,

    ik kwam hier terecht nadat ik had gegoogled naar ‘ziet hij me graag?’

    Ik zit in dezelfde situatie met mijn vriend. We hebben wél al een relatie maar hij geeft zich niet voor honderd procent ook omwille van meerdere malen een gebroken hart :-(
    Ik ben soms echt ten einde raad… Soms is hij ‘closer’ en soms wil hij me gewoon enkele dagen niet zien… Ik begrijp er helemaal niks van???
    Weet ook niet wat ik hiermee moet doen :-(
    IK zie hem zoooo graag! Ik twijfel voortdurend aan zijn gevoelens voor mij :-(


  13. […] vol hoop, twijfel, verliefheid, kwaadheid maar bovenal een steeds hechter wordende vriendschap. Onlangs schreef ik er nog over. Dat ik een vermoeden heb dat deze vriendschap toch meer is dan vriendschap […]



Geef een reactie

