h1

De dag dat alles fout liep (1)

28 mei 2008

“What’s up with the silence? xx”, vraag ik je, wanneer ik 3 weken niets van je hoor. Luchtig en nonchalant geformuleerd – althans, dat hoop ik, ik heb er 2 uur over nagedacht.

Ik leerde je op een niet alledaagse manier kennen. Het werd een rollercoaster. Hoogtepunten, diepe dalen. Ik werd meegezogen. Stapelverliefd werd ik. Jij was het. Mijn maatje, mijn vriendje. De jongen met wie ik ’s nachts parken zou binnendringen om onder de heldere sterrenhemel een fles wijn te drinken. De jongen met wie ik tot zes uur ’s ochtends dronken zou dansen. De jongen die mijn haar uit mijn gezicht zou strijken, vandaag, morgen, de rest van mij leven. Jij was diegene met wie ik de wereld zou verkennen, hand in hand. Jij was diegene naast wie ik elke ochtend zou wakker worden. Jij was diegene die me zou vertellen dat wij twee, dat wij samen fantastisch zijn. De eerste jongen tegen wie ik fluisterde dat hij de ware was – want dat zijn belangrijke en gewichtige woorden en je moet dat voorzichtig uitspreken. Proeven van de klanken omdat zo’n dingen niet vaak gezegd worden. Jij zou diegene zijn met wie ik in een dronken bui in Las Vegas zou trouwen. Om het dan thuis netjes over te doen om onze oma’s niet te choqueren. Jij zou de boterhammen met choco van mijn kinderen smeren. Jij zou diegene zijn die mij ouder zou zien worden. Ik zou je vertellen dat ik je ook graag blijf zien, ook al word je grijs of kaal en zou je beetje bij beetje ineenzakken. Jij zou diegene zijn die me later mijn fruitsap met een rietje geeft en met vertelt dat je van me houdt, nog steeds, na al die jaren.

“What’s up with the silence? xx”, vraag ik je, wanneer ik 3 weken niets van je hoor.

“Ik weet niet goed hoe ik het je moet vertellen”, schrijf je me en vertel je me later die avond, “ik heb een vriendin.”

29 reacties

  1. Pijnlijk. Maar mooi verteld.


  2. auwch
    ow baby!
    Niet het ding da je dan wil horen!

    Dutske toch :(


  3. sorry dat te horen :( sterkte in ieder geval


  4. Ma nee, da mag ni :(
    Knuffel!


  5. And the heart exploded into a million particles, glittering in the sun before falling, settling down with to the feel of a weeping willow’s sorrow. And everything was still.


  6. Beuh :-(. Kids can be so cruel these days :-(. Sterkte!


  7. Ik ben niet goed in troosten, of in het verzinnen van redenen waarom het allemaal wel meevalt. Zo’n dingen doen zeer, en ge kunt er niet veel aan doen. Ik kan wel een luisterend oor aanbieden, ge moogt altijd uw hart komen luchten als ge daar nood aan hebt. En een knuffel is ook altijd verkrijgbaar bij mij.
    En iets waar ge nu niet veel aan hebt, maar wat wel zo is: ge komt er sterker uit.


  8. … en wedden dat die vriendin een braaf, kalm kind is die hij hoopt wel aan te kunnen … hij koos de gemakkelijke weg in plaats van de mooiste! Grote Knuffel!


  9. Awoe!!!!!!


  10. een mens zou voor minder…helaas zo’n digne wennen…cheer up! ander en beter al maakt het er neit minder pijnlijk op natuurlijk


  11. Dit is zó zó zó enorm herkenbaar… What doesn’t kill you, makes you stronger; dat denk ik ook elke dag… Moed! x


  12. Vol ongeloof las ik dit stukje… Woorden schieten hier te kort!


  13. OMG. Kloot! Veel sterkte meid.


  14. Het feit dat de titel eindigt met (1) voorspelt niet veel goeds… En dit is al zo’n stom nieuws…


  15. Mieke toch.

    *knuffel*


  16. Maar meiske toch! Zo erg om dit te lezen, en toch zo mooi verwoord. Maar aan mooie woorden heb je nu niet veel he.. Sterkte!


  17. Ik vind het echt jammer voor jou dat het zo loopt. Veel sterkte en goede moed.


  18. En hij zegt dat via sms?

    Loser.


  19. En én hij zegt dat pas na drie weken?

    Loser.


  20. Ho, bha, the bastard! The piece started so since and at the end….
    His loss, you sound like a great girl!
    *hug*
    J


  21. […] berichtje hier was vandaag zó enorm herkenbaar dat ik er misschien ook eens over moet berichten. Want er zijn […]


  22. Bah, wat een eikel zeg! Wat een LUL. Die verdient geen vrouw. En zeker jou niet!


  23. Shit shit. Ik zit hier sprakeloos achter mijn computer. Neeeeeeeeee, was het eerste dat in mij opkwam. Ik vind geen woorden om hier iets te schrijven dat u beter zal doen voelen omdat die er niet zijn. Wentel jezelf in je verdriet en leun op je vrienden…


  24. Normaal lees ik enkel… weet niet goed waarom… maar nu ga ik dus ook reageren.
    Ik ken je niet persoonlijk maar ik vind het zo erg voor je… uit je berichtjes af te leiden was je wel erg verliefd… Veel zal je niet kunnen troosten, maar soms gaan dingen gewon niet zoals je wil.

    Veel moed nog meid en een dikke knuffel (een hele dikke die je dan maar aan een goede vriendin van je moet vragen die hem in mijn plaats geeft ;-)


  25. <3.


  26. En toen stortte je wereld in…

    Sterkte.


  27. […] Blogt De kleine geneugten en bekommernissen van een 23-jarige meid. « De dag dat alles fout liep (1) De dag dat alles fout liep (2) 31 mei 2008 Na zijn berichtje gelezen te hebben kom ik […]


  28. Sterkte!


  29. […] vroeg iemand uit die ik nog nooit gezien had. Ik werd stapelverliefd. Hij brak mijn hart. Ik volgde een cursus toneel. Gewoon, omdat ik er zin in had. Mensen hebben mij doen […]



Geef een reactie

