h1

De dag dat alles fout liep (2)

31 mei 2008

Na zijn berichtje gelezen te hebben kom ik thuis en gooi mijn zak in een hoek van de kamer en mezelf op bed. Ik leg mijn gezicht in mijn handen. Ik weet niet meer wie ik ben of wat ik voel. Alles loopt doorheen. Mijn hoofd is veel te vol en tegelijkertijd leger dan ooit tevoren. Ik ben op. Dood- en doodmoe voel ik me. Na een eeuwigheid zo gezeten te hebben en drie lange en diepe snikken sta ik op om mijn tranen van mijn gezicht te wassen. Ik sta voor mijn lavabo en kijk naar mijn rode gezwollen gezicht in de spiegel. Ik glimlach. Het lukt niet. Wezenloos staar ik een beetje naar mezelf.

Ik buig me voorover om wat water in mijn gezicht te gooien en dan valt mijn oog er op.

Drie jaar lang heb ik hier op gewacht. Drie jaar vol hoop, twijfel, verliefheid, kwaadheid maar bovenal een steeds hechter wordende vriendschap. Onlangs schreef ik er nog over. Dat ik een vermoeden heb dat deze vriendschap toch meer is dan vriendschap dan we zelf willen toegeven. Dat het maatjes en vrienden zijn op een gegeven moment, tussen alle andere verhaallijnen door, overgegaan is in een houden van en echt geven om elkaar. Dat ik dacht dat hij mij graag zag. En plots is het zeker. Maar wat een gigantisch verkeerde timing.

Overdag heeft hij een tandenborstel, met zijn naam op, strategisch naast de mijne gelegd.

En ik huil. Van ontroering, verdriet. Van verwarring en opluchting. Uit wanhoop en hoop. Van verloren liefde en nieuwe liefde.

14 reacties

  1. wow, heftig…
    maar nu al het onmogelijke al op een hoopje gegooid is, kan uw raftingvlot niet anders dan naar kalmere wateren afdrijven nu, toch? :)


  2. Wat Twinkeltje zij, en ook, aan elke wolk is een zilveren randje hé :)


  3. Ack XD *zei zei zei zei zei!


  4. @ Twinkeltje: dat is mooi gezegd, en vooral: heel waar, denk ik.


  5. keep it up girl! even alles eruit en dan weer sterk de kin vooruit ;-)


  6. Dat is toch goed nieuws, nee?
    Omarm het/hem gewoon….

    Ps: zo romantisch die tandenborstel!!!!


  7. Millegrijs zit ik hier naar woorden te zoeken om wat troost te bieden en wat blijkt? een typisch Lime verhaal…scheune! Geniet ervan…leef je verhaal ;)


  8. ik snap het niet.


  9. Ah, of gaat het om twee verschillende heerschappen? Dan snap ik het.


  10. @ Koen: inderdaad, maar desalniettemin: ik snap het zelf ook niet.


  11. zou het niet kunnen dat het eerste heerschap niet toehapte omdat hij niet met onzekerheid wilde leven omdat je hoofd zot stond van een andere. Misschien koos hij daarom eieren voor zijn geld. Als er bovendien een ander heerschap zomaar zijn tandenborstel kan bijzetten dan is het inderdaad niet pluis. Ik begrijp dus heerschap numéro 1, en zou ook kiezen voor stabiliteit. Just my 2 cents to the discussion. Voor degenen die heerschap numéro 1 afmaken : misschien ook eens luisteren naar de andere klok.


  12. @ Doctor Andus: het is echt niet zo simpel als dat hoor. En voor je met nog meer analyses afkomt: onthoud dat dit een blog is, waarop echt niet alle verhalen verschijnen. Misschien is het nog het beste als je het gewoon als ‘fictie’ afdoet.


  13. Ja, ik kan me inleven in het feit dat niet alle (smeuïge) details aan bod kunnen komen op een publieke blog. Ik stop met analyseren, want ik zou er waarschijnlijk een punthoofd aan over houden. Laten we afsluiten met het feit dat de 2 sexen elkaar nooit goed begrijpen. Men leze : als een vrouw “nee” zegt, bedoelt ze “ja”. Als man moet je dus heel wat flexibiliteit aan de dag kunnen leggen om een vrouw te begrijpen.


  14. Moet verwarrend zijn deze situatie… toch ook fijn dat die nieuwe liefde er is.



Geef een reactie

