h1

De regen komt.

2 juni 2008

De lucht is donker en zwaarbeladen. Veel te vol. Alsof hij mijn gemoedstoestand weerspiegelt.

Mensen snellen zich voort. Ze voelen de regen die eraan zit te komen. Ze haasten zich en lopen snel verder. Ze willen ergens zijn, voor de regen komt. Mensen zijn gejaagd. Onrustig. Spoken in hun hoofd. Aangekondigd door regen die nu nog in de verte hangt, maar angstaanjagend snel dichterbij komt.

Spoken in mijn hoofd. Ik die onrustig ben. Mijn gedachten die heen en weer schieten. Ik die niet weet wat ik wil. Onrustig, gejaagd. Aangekondig door de regen. Wanneer de eerste dikke vette druppels op mijn voorhoofd neervallen voel ik me opgelucht. Een fikske regenbui, dat is wat ik, en de wereld, nu nodig heb. Alles eruit gooien. Alle water. Alle regen, alle tranen. Om daarna met een schone lei opnieuw te beginnen. Bliksem en donder, kortsluiting in de wereld en kortsluiting in mijn hoofd.

Het kind dat voor me uit loopt steekt zijn handje uit om de regendruppels op te vangen. Zijn moeder ergert zich, trekt aan zijn hand en snauwt dat hij moet voortmaken. Ik wou dat ik mijn regendruppels met kinderlijke onschuld kon opvangen.

10 reacties

  1. Zo een kilometer of vijf lopen in de gietende regen helpt tegen alles. Alles alles. Een aanrader! Geef me nog een uurtje en “I’m going in”…


  2. het is toch aardig gelukt dan, in de regen lopen. zelden zo’n onweer gezien. zou een nakend onweer ook mensen niet onrustig maken, net zoals dat bij dieren vaak het geval is…


  3. Helemaal met stijn eens, lopen in de regen, goed afzien en kletsnat worden, en ik kan er weer iets beter tegen.

    Prachtig stukje, met weer zoveel erachter!
    Hang in there girl :-) The sun is coming soon.


  4. Ik ben erdoor geweest met de fiets. Je woorden omschrijven mijn gevoel. Met de regen vielen eerst ook mijn tranen. Gevolgd door het kinderlijk genieten van de regendruppels op m’n hoofd, gezicht, benen, … Doorweekt was ik toen ik aankwam. En ook even gelukkig.


  5. Ik sta er steeds weer van versteld hoe mooi jij je gevoelens kan verwoorden. Prachtig stukje.


  6. Vroeger kon regen nog zuiverend werken. Nu krijg je enkel chemicalien op je huid (zure regen). De natuur is naar de botten.

    Vreemd hoe er elk jaar maar kilometers en kilometers rioleringen bij komen (wegenwerken… in elke gemeente breekt men straten op) en toch kunnen
    ze almaar minder dat water slikken.

    Wanneer vind er eens iemand een stevige paraplu uit, die niet overwaait bij windkracht 3.


  7. Heel mooi geschreven, met een dankbaar hart gelezen. Dank je wel.


  8. Het is een kanjer van een mens die zijn tranen weet te onderscheiden van de tranen van de regenwolken en ze toch te laten mengen op haar gezicht.


  9. […] dat ik liefdesverdriet had. 11 juni 2008 Het begint me duidelijk te worden waarom mijn hoofd zo zwaar en leeg voelde de laatste tijd. En ik die dacht dat ik liefdesverdriet had en twijfelde over vanalles en […]


  10. […] niet meer gezien had hoe het met mij was. Iemand die ik vaak zag toen ik berichtjes als deze en deze schreef. Iemand die me goed kende toen alles een rollercoaster leek. Elke keer had ik wel iets […]



Geef een reactie

