h1

Mijn film, mijn hoofdrol.

6 juni 2008

Onlangs vertelde iemand me dat je de hoofdrol in je eigen leven moet spelen. Ze had gelijk. En ik besefte dat 2 personages er langzaam maar zeker in geslaagd zijn om de rol van protagonist over te nemen. Maar ’t zal niet langer waar zijn zulle, dacht ik, en ik besloot te hoofdrollen zoals ik nog nooit gehoofdrold heb.

Ik begon mijn eigen speelfilm met tandenpoetsen. Zodat ik met een tandpastaglimlach zou kunnen teruglachen naar het leven, dat me ongetwijfeld binnen onafzienbare tijd weer zou toelachen. En ik keek naar inspirerende lezingen en riep naar het computerscherm dat hij gelijk had verdomme, dat het waar was wat hij zei. Dat ge uw dromen moet najagen en dat ge een klein klein beetje egoïstisch moogt zijn op dat vlak. En ik zong van Make your own kind of music en Girls just wanna have fun op de fiets. En ik zei ja toen iemand vroeg om met een hoop mensen die ik ken en nog een hoper mensen die ik niét ken mee te gaan eten vanavond. En ik zei ja toen hij vroeg of ik mee naar een singlesonly fuif wou gaan – ook al stond de jongen die de hoofdrol ingepikt heeft van voorgaande berichtjes daar ietwat wantrouwig tegenover. Maar: ’t is mijn film en dus ga ik vanavond lekker gaan eten en dansen en film zien en cocktails drinken en salsa dansen. Alles tegelijk of één voor één. We zien wel. Ik kies.

17 reacties

  1. Met zo’n hoofdrolspeelster kan de film alvast niet floppen ;)


  2. profiteer ervan!!


  3. That’s the spirit! ’t Is jouw leven, geniet ervan met volle teugen want dat is je goed recht!


  4. “just say yes” that’s what life is all about…say yes to life and maybe someday you can say yes to love again!


  5. Groot gelijk Lime. Maak er iets leuks van vanavond!


  6. Zo hoor ik het graag!


  7. ja verleden keer hebben wij bij één van die hoper afterparty in zijn living gehouden met chips and the big lebowsky, de helft was in de zetel in slaap gevallen een dat de film gedaan was :-)


  8. Have fun, spijtig dat ik te doodop ben om mee te gaan!


  9. Ik begrijp het -alweer- niet goed. Er woont iemand in die zijn tandenborstel in je kamer heeft staan, en toch ga je naar een singles fuif.
    Ik dacht dat je hem met volle teugen “binnengepakt” had ?


  10. Ik ken je nog niet lang genoeg om er een zinnig woord over te zeggen, maar de meningen zijn een beetje verdeekld. Ik hoor het wel, ik ben benieuwd.


  11. Shake that ass! :-)


  12. @ Doctor Andus: ik ben zo single als maar zijn kan, dus ik doe wat ik wil. Er is één iemand in mijn leven die mij graag ziet en ik zie hem graag. That’s it. Problemen mee? De mailknop vind je bij contact.

    @ Nora: veel is er niet om benieuwd naar te zijn hoor. Het was een fuif, met singles en met mensen met een relatie. Ik heb gelachen en gedanst, en dat is het. Hier zal ik geen verhalen aan overhouden vrees ik :)


  13. In theorie klinkt het allemaal zo makkelijk he, dat hoofdrolspelen … maar in praktijk heb ik er nog steeds heel veel moeite mee, met het eGOistje zijn.
    Maar ach! We lachen en we dansen en we drinken cocktails en ooit komt het heus allemaal goed met ons!


  14. woohoo!!!!

    You go lime!!!!


  15. Volhouden ! en vooral genieten …


  16. Thats the spirit. Al heb ik er ook wel problemen mee, de hoofdrol spelen in je eigen leven… niet altijd makkelijk.


  17. Wanneer is de release?

    Was getekend



Geef een reactie

